استراتژی برند استارت آپ
Search

چگونه برای استارت آپ جدید استراتژی بچینیم ؟

اگر شما هم قصد راه اندازی یک استارت آپ جدید دارید و می خواهید بدانید چطور برای استارت آپ استراتژی تدوین کنید با من همراه باشید. من در این مقاله سعی می کنم که به شما نقشه راهی نشان بدهم که با طی کردن قدم های آن بتوانید برای یک کسب و کار یا استارت آپ استراتژی بچینید.

۱- هویت برند خودتان را مشخص کنید

یک قلم و کاغذ بردارید و روی ان بنویسید که هدف شما (به جز کسب درآمد) از راه اندازی این استارت آپ یا کسب و کار چیست. چه چیزهایی برای شما ارزش بیشتری دارد و به کارهای شما جهت می دهد. مشخص کنید که برند شما چه افرادی را هدف قرار داده؟ همچنین باید لیستی از ارزشهای پیشنهادی منحصر به فردتان ( Unique Value Proposition (UVP) ) آماده کنید و در آن لیست مشخص کنید که چه چیزهایی شما را از سایر رقبا متمایز می کند؟.

۲ – تحقیق و تحلیل کنید

شما باید برای سه چیز تحقیق انجام بدهید. اول رقبایتان را تحلیل کنید نقاط ضعف و قوت هر کدام را مشخص کنید. بعد به سراغ بازار بروید و ببینید مخاطبین شما چه نیازهایی، علاقه هایی و مشکلاتی دارند. در آخر به سراغ مشتریان بروید و از آنها سوالات عمیق تری بپرسید. ببینید که چطور می توانید سریعتر و راحتتر به آنها کمک کنید.

۳- پیام برند را مشخص کنید

پیام برند شامل عواملی مثل نحوه صحبت کردن و لحن میشود. مشخص کنید که لحن برند استارت آپ شما چطور باید باشد، در هنگام ارتباط با مشتری چه پیامی باید منتقل شود. سعی کن حتماً برای برندتان یک شعار انتخاب کنید. شعار شما باید ساده و به یاد ماندنی باشد و با ارزش های برندتان همخوانی داشته باشد.

۴- هویت بصری برند استارت آپ را طراحی کنید

قبلا در مورد طراحی هویت بصری برند صحبت کرده‌ام. هویت بصری یک استارت آپ شامل لوگو، پالت رنگی، تایپوگرافی و تصویر سازی می‌شود. سعی کنید حتما از یک فرد متخصص برای طراحی هویت بصریتان کمک بگیرید. طراحی یک لوگوی خوب به کسب و کار و استارت آپ شما جلوه حرفه‌ای‌تری می‌دهد.

۵- برای برندتان یک کتاب راهنما طراحی کنید

داخل این راهنما شما باید مشخص کنید که چطور از لوگو، رنگ‌ها، فونت‌ها، عکس‌ها و بقیه المان های بصری استفاده کنید. همچنین مطمئن بشید که این اصول در همه جا به طور یکسان اجرا می‌شوند.

۶- برندتان را معرفی کنید

در مرحله ششم ساخت استراتژی برند استارت آپ شما باید به برندتان را به مخاطبان هدفتان معرفی کنید. شما می‌توانید با استفاده از کانال های بازار یابی ( مثل شبکه های مجازی، ساخت محتوا و تبلیغات ) نظر مخاطبانتان را جلب کنید. مطمئن شوید که در این مرحله از کتاب راهنمای برند به درستی استفاده می‌کنید.

۷- بر استراتژی نظارت کنید و اندازه بگیرید

ببینید که چقدر در ذهن مخاطب توانسته اید نفوذ کنید، آیا برند استارت آپ شما همانطور که میخواستید در ذهن مخاطب نقش بسته است؟. با مشتریانتان صحبت کنید و اگر استراتژیتان نیاز به تغییر داشت آن را تغییر دهید.

امیدوارم که این مطلب توانسته باشد به شما کمک کند و شما استراتژی برند استارت آپ یا کسب و کارتان را به خوبی جلو ببرید. سعی کنید برای طراحی خوب هزینه کنید. هزینه طراحی خود به مرور بر می‌گردد ولی خسارت طراحی بد شاید جبران ناپذیر باشد.

استودیو هورافیک آماده است تا به شما برای طراحی هویت بصری برندتان کمک کند. فقط کافی است با ما تماس بگیرید.

ارادتمند شما علی حیدری

استراتژی برند استارت آپ
Picture of علی حیدری

علی حیدری

کارشناس ارشد مدیریت
مدیر استودیو هورافیک

Search

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *