چگونه برای یک کسب و کار جدید لوگو طراحی کنیم
Search

چگونه برای یک کسب و کار جدید لوگو طراحی کنیم

اول از همه به شما بابت شروع یک کسب و کار تبریک میگم. مطمنئناً یکی از اولین اقدامات برای شروع کسب و کار طراحی لوگوی آن است. لوگو ایی که قابل تشخیص، ساده و نسبت به رقبا متفاوت باشد.

من در این مقاله سعی نمی کنم به شما تکنیک های طراحی لوگو آموزش بدم بلکه سعی میکنم به شما بگم به عنوان یک مدیر چطور می توانید یک لوگوی بی نقص برای کسب و کار جدید تان داشته باشید. من این اصول را در چند بخش خلاصه کردم تا شما به راحتی بتوانید از اون ها پیروی کنید:

قدم اول: هویت برندتان را ترسیم کنید

منظورم از هویت برند، هویت بصری نیست. بلکه میخواهم که مشخص کنید که به جز کسب درآمد چه هدف دیگه ای را دنبال می کنید؟ مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ چه چیزی شما را نسبت به رقبا برتر نشان می دهد؟ چه کلمات و صفاتی برند شما را توصیف می کنند؟. زمانی که به این سوالات درست جواب دادید می توانید به درک درستی از برند خودتان برسید و به مرحله بعد برید.

قدم دوم: لوگوهای بقیه را بررسی کنید

لوگوی رقبا و بقیه کسب و کارها را نگاه کنید. ببینید چه چیزی آن ها را تبدیل به یک لوگوی خوب کرده است. سعی کنید چندتا از آنها را برای خودتان ذخیره کنید. برای هر کدام ویژگی هایی که به نظرتان می رسد را یادداشت کنید. در نظر بگیرید که شما نباید آن ها را کپی کنید یا شبیه آن ها باشید. برند شما از آنها خاص تر است!.

چگونه برای یک کسب و کار جدید لوگو طراحی کنیم

قدم سوم: استایل مد نظرتان را انتخاب کنید

هر کسب و کاری نسبت به خصوصیاتی که دارد یک استایل را برای خودش انتخاب می کند. در ادامه سعی می کنم که هر استایل را توضیح بدهم:

استایل های مختلف در طراحی لوگو

نمادین (Iconic): این دسته لوگو ها بسیار ساده و به یاد ماندنی هستند و به راحتی می توان آن ها را تشخیص داد. مثل لوگوی اپل

لوگو تایپ (Wordmark): از کل نام شرکت به عنوان لوگو استفاده می شود. مثل شرکت گوگول یا فرمند.

Lettermark: از حرف اول یا چند حرف برای طراحی لوگو استفاده می شود. مثل شرکت IBM یا FIFA

انتزاعی (Abstract): از شکل ها و نمادها برای طراحی لوگو استفاده می کنند. مثل شرکت نایکی

Mascot: در این روش از یک فرد یا حیوان به عنوان نماد یا لوگوی یک کسب و کار استفاده می شود.

قدم چهارم: دست به قلم شوید

از شکل ها، رنگ ها و فونت های مختلف استفاده کنید تا یک لوگو ترسیم کنید. لوگو ها را به چند نفر نشان دهید و نظر آن ها را هم بخواهید ولی در آخر تصمیم گیرنده نهایی شما هستید.

قدم پنجم: انتخاب فونت مناسب

هر فونت دارای خصوصیات منحصر به فرد خودش است. فونت هایی که استفاده می کنید باید با ویژگی های برندتان همخوانی داشته باشد. اگر یک برند جدی دارید نمی توانید از فونت های فانتزی استفاده کنید.

قدم ششم: انتخاب رنگ مناسب

رنگ ها به برند شما روح می دهند. اگر رنگ برندتان را به درستی انتخاب نکنید می تواند احساس اشتباهی را به مشتریانتان القا کنید. سعی کنید نهایتا از ۳ رنگ اصلی استفاده کنید. می توانید مقاله چگونگی انتخاب پالت رنگی برای برند خود را بخوانید.

قدم هفتم: فایل نهایی

لوگو حتما باید به صورت وکتور باشد. می توانید از نرم افزارهای adobe Illustrator یا Corel برای طراحی لوگویتان استفاده کنید. بهتر است که طرحتان را به یک طراح گرافیک دهید تا آن را برای شما وکتور کند.

قدم هشتم: از لوگویتان استفاده کنید.

سعی کنید از لوگو در تمام بخش های هویت بصریتان استفاده کنید. کسب و کارهای جدید نیاز دارند تا شناخته شوند و چه چیزی بهتر از لوگوی آنها.

امیدوارم از این آموزش استفاده کرده باشید و بتوانید برای کسب و کار جدیدتان لوگو طراحی کنید. شما می توانید برای طراحی برند و طراحی لوگو از خدمات استودیو هورافیک استفاده کنید و لوگوی خاص خودتان را داشته باشید.

چگونه برای یک کسب و کار جدید لوگو طراحی کنیم
Picture of علی حیدری

علی حیدری

کارشناس ارشد مدیریت
مدیر استودیو هورافیک

Search

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *