توی این مقاله سعی کردم تا نکات مهم برندینگ و بازاریابی یا سوالاتی که زیاد از من در این مورد پرسیده میشه رو براتون بیارم. این نکات خلاصه شدن تا سریعتر بتونید بخونید و بفهمیدشون.
نکات مهم برندینگ و بازاریابی
- اگر بخوای همه رو جذب کنی هیچکس رو نمیتونی جذب کنی. برای بازاریابی سعی گروه خاصی از آدمها رو هدف بگیری. با توجه به جنسیت، سن، علایق و نیازهاشون میتونی آدمهایی که میخوای رو هدف بگیری.
- با داشتن هویت بصری میتونی توی ذهن مشتریات بمونی. با داشتن لوگو، رنگ و هویت بصری قابل تشخیص و خاص میتونی توی ذهن مشتریت بهتر جا بگیری.
- توی لحن برندت استمرار داشته باش. سعی کن لحنی که استفاده میکنی توی هر فضایی یکسان باشه. اینطور نباشه که توی اینستاگرام یه لحن دوستانه و خودمونی داری ولی توی سایتت یه لحن کتابی و جدی.
- اول مخاطبتو انتخاب کن بعد تولید محتوا کن. بدون دونستن اینکه چه آدمهایی با چه ویژگی هایی میخوان محتواهاتو ببینن عملا داری وقت و انرژیتو هدر میدی.
- آیا باید از همه شبکه های اجتماعی استفاده کنم؟ اینکه توی همه شبکه ها صفحه داشته باشی خوبه ولی باید ببینی از کدوم شبکه ها میتونی بیشتر به کسب و کارت کمک کنی و مشتری جذب کنی.
- آیا ایمیل مارکتینگ توی ایران جواب میده؟ اگر دنبال درست کردن کمپین تبلیغاتی از طریق ایمیل مارکتینگ نیستی. سعی کن حداقل ایمیل مشتریاتو داشته باشی. با این کار میتونی خیلی راحت و ارزان با همه مشتریات در ارتباط باشی.
- آیا سایت برای همه کسب و کارها لازمه؟ همه برندهای بزرگ وب سایت دارن. داشتن وب سایت به بزرگی کسب و کارتون و نحوه فروشتون بستگی داره. شما باید ببینید داشتن وب سایت الان براتون منطقیه یا میتونید بعدا یک وب سایت بالا بیارید. البته پیشنهاد میکنم از همین الان دامنه سایت رو بخرید.
- هیچوقت از ماهی بزرگ های کسب و کارتون قافل نشید. سعی کنید با بلاگرها و اینفلوانسرهای بزرگ صنعتتون همکاری کنید تا سریعتر رشد کنید.
- اگر میخوای از رقابت جا نمونی باید بازارتو چک کنی. سعی کنید بطور مرتب بازار و رقباتونو چک کنید و ببینید اونها از روش هایی برای رشد و بازاریابی استفاده می کنن.
- روش طلایی برای جلب اعتماد مشتری جدید. از مشتریانی که دارید بخواید که از تجربه خریدشون بگن. میتونن اینکارو از طریق استوری، کامنت یا حتی ریویو گوگل انجام بدن. فقط شما باید با روشی اونا رو ترغیب کنید.
- میخوای پیام هات بهتر دیده بشه! اونارو شخصی سازی کن. سعی کنید پیام هایی استفاده کنید که از اسم اون شخص توش استفاده میشه. سرویس های زیادی هستند که میتونید ازشون استفاده کنید تا لیست اسمهارو تبدیل به متن کنن.
- هیچوقت از منشن ها و نظرات غافل نشید.ببینید برندتون چقدر تونسته در جلب مشتری و نمایش ویژگی هاش موفق بشه و کجا بهتر از نظرات مشتریان الانتون.
- روشی توی بازاریابی که خیلی رو بورسه. با برندهای دیگه همکاری کنید با اینکار میتونید از مشتریان همدیگه استفاده کنید و برندتونو بهتر بشناسونید.
- برندینگ و مارکتینگ رو ترکیب کنید. سعی کنید توی مارکتینگ نشون بدید برندتون به دنبال چه چیزهای دیگه ای به جز پول درآوردنه. میتونید از خیریه ها یا کارهای اجتماعی مرتبط با برندتون استفاده کنید.
- رایگان برگزار کن تا بعدا سود کنی. اگرتوی کار آموزش یا ارائه خدمات هستید حتما به فکر برگزاری یک وبینار و یا لایو رایگان باشید. با این کار اول خودتونو به عنوان یک فرد حرفه ای نشون میدید و بعد میتونید برای دورهای پیشرفتتون مشتری جذب کنید.
به وب سایت انگلیسی هورافیک هم سر بزنید.