ایجاد یک کسب و کار آنلاین موفق

نکاتی برای ایجاد یک کسب و کار آنلاین موفق

راه اندازی یک کسب و کار می تواند دلهره آور باشد، چه برسد به کسب و کار آنلاین باشد. در حالی که کسب و کار آنلاین دارای مزایایی مانند هزینه های سربار پایین تری است. بزرگترین عیب تجارت آنلاین این است که شما در حال رقابت با کسب و کارهای بسیار بیشتری برای جلب توجه مشتری خود هستید. با در نظر گرفتن این موضوع، پنج نکته در کسب و کار آنلاین وجود دارد که در صورت رعایت آنها شما و کسب و کارتان را متمایز می کند و به شما در رسیدن به ایجاد یک کسب و کار آنلاین موفق کمک می کند:

نکات کلیدی برای ایجاد یک کسب و کار آنلاین موفق

  • موفقیت کسب و کار آنلاین شما به جلب توجه مشتری بستگی دارد، که در دوران پربار اطلاعات می تواند سخت باشد.
  • اصالت و نمایندگی دقیق و ارائه شرکت شما می تواند اعتماد مشتری را ایجاد کند و به مرور زمان یک پایگاه مشتری وفادار ایجاد کند.
  • اطمینان حاصل کنید که ارزش درک شده محصول یا خدمات شما برای مشتریان شما بیشتر از قیمتی است که آنها می پردازند
  • یک مشکل را حل کنید یا یک نیاز مشتری خاص را از طریق تجارت خود برطرف کنید

۱- معتبر باشید

کسب و کار شما امتداد شماست، صرف نظر از اینکه در حال حاضر چقدر بزرگ یا کوچک باشد. با درک دیگران از برند شما، و در نهایت احساس آنها نسبت به تجارت با شما، موفقیت یا شکست خواهد خورد. تمام جنبه های کسب و کار شما (خدمات مشتری، ایجاد محصول، دفتر پشتیبان) باید به ارزش های شما احترام بگذارد.

اطمینان حاصل کنید که همه ارتباطات و تبلیغات دقیق هستند و گمراه کننده نیستند. مطمئن شوید که محصولات و خدمات شما مطابق با انتظاراتی هستند که برای مشتریان خود تعیین کرده اید. در عصر حاضر، مشتریان نسبت به اطلاعات جعلی محتاط هستند و نظرات منفی می تواند برای کسب و کار شما دردسر ایجاد کند.

اصالت کلید است. شما باید خودتان باشید. خواه درارای تیپ نرم و پیچیده باشید یا فردی با لبه های خشن و نگرش مناسب. فقط شما می دانید چه چیزی برای شما و مخاطبان هدف شما مفید است، اما تنها چیزی که می تواند شکست را تضمین کند، معتبر نبودن است.

اگر به عنوان نماینده کسب و کار خود راحت نیستید، باز هم باید نوعی شخصیت برای نمایندگی شرکت و برند خود بسازید و کسب و کار خود را تا حد امکان انسانی کنید.

۲- بیشتر تحویل دهید

با محصولات و خدمات خود معیارهایی را برای خود تعیین کنید و سعی کنید از آنها فراتر بروید، به همین سادگی!

این به ویژه در مورد پیشنهادات اولیه شما مهم است، زیرا یک برداشت اولیه قوی ممکن است به معنای میزبانی از مشتریان مادام العمر باشد. فقط شادی را در چهره مردم تصور کنید، چرا که آنها احساس می کنند که به پایان معامله خوبی رسیده اند! این پاداش شماست که ارزش زیادی با هزینه ای کم (یا نسبتاً کم) به شما داده اند. مطمئناً انتظارات دائماً بالا خواهد بود، اما این راهی است که باید طی شود.

هزینه کم به قیمت پیشنهاد شما اشاره نمی کند. درک قیمت باید از دیدگاه مشتریان و مشتریان شما یک ارزش بزرگ در نظر گرفته شود. حتی اگر قیمت های بالا را پیشنهاد می‌کنید.

ارائه بیش از حد به این معنی است که همیشه فراتر از وظیفه خود بروید تا نه تنها به یک تجارت قابل دوام تبدیل شوید، بلکه به یک رهبر بازار تبدیل شوید که دیگران آن را تحسین می کنند و به آن حسادت می کنند.

۳- تمرکز بر خدمت، نه فروش

به یاد داشته باشید که هدف یک مشتری فروش نیست، بلکه هدف از فروش، به دست آوردن مشتری است. اولین تجربه خرید خود را با شما به یک تجربه عالی تبدیل کنید و آنها بارها و بارها به خرید محصولات شما ادامه می دهند و ارزش طول عمر مشتریان شما را افزایش می دهند و درآمد شما را به حداکثر می رساند.

بیاموزید که چگونه مشکلات، نگرانی‌ها و مسائل بازار هدف خود را شناسایی کنید تا پیشنهادات خود را به‌عنوان بهترین راه‌حل در بازار ایجاد کنید و موقعیت‌یابی کنید. هر چه بهتر بتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید و با یک کپی رایتینگ مؤثر با آنها صحبت کنید، آنها بیشتر متوجه می شوند که شما واقعاً راه حل مشکلات آنها هستید.

“چقدر می توانم برای خودم پول دربیاورم؟” پاسخ: هر چقدر هم که این موضوع کلیشه ای به نظر برسد، حتی به پول فکر نکنید. به عنوان یک فرد تجاری، پول واقعی همیشه از نشان دادن مزایای خدمات و محصولات شما به مشتری ایده آل ناشی می شود.

۴- مشتریان خود را در جایی که هستند ملاقات کنید

تا حد زیادی به لطف رسانه های اجتماعی، جهان در حال گذار از یک اقتصاد تحت سلطه شرکت ها و مبتنی بر فروش به یک اقتصاد مبتنی بر اعتماد است. در گذشته، شرکت‌های بزرگ می‌توانستند روی وفاداری «کوکورانه» به برند مشتریان برای تضمین سود ثابت حساب کنند، حتی اگر محصولات و خدمات پس از فروش آنها به شدت کمبود داشته باشد.

دیگر نه. امروزه، رقابت واقعاً جهانی در بسیاری از صنایع وجود دارد. کوچکترین نقص یا ضعف توسط شرکت ها به سرعت آشکار می شوند، به صورت ویروسی توسط مصرف کنندگان از طریق اینترنت پخش می شود و توسط رقبای بی رحم مورد سوء استفاده قرار می گیرند. صنعت خودرو نمونه بسیار خوبی است. مهم نیست که چقدر شرکت (مانند جنرال موتورز، تویوتا) یا افراد قدرتمند هستند در صورت عدم موفقیت، آنها را به زانو در می‌آیند. رسانه‌های اجتماعی عموماً با صنعت هواپیمایی نیز مهربان نیستند، اما خطرات برای مشاغل کوچک‌تر که زمان یا پول لازم برای سرمایه‌گذاری در افزایش شهرت آنلاین را ندارند، بدتر است.

نکته مثبت این است که بازاریابی رسانه های اجتماعی و فیس بوک زمانی که به درستی مورد استفاده قرار گیرند، فرصت بزرگی را برای کارآفرینان و صاحبان مشاغل کوچک فراهم می کند، زیرا راهی عالی برای وفادارترین و مشتاق ترین مشتریان شما است تا عشق و هیجان خود را نسبت به شرکت و برند شما به اشتراک بگذارند.

۵- ایجاد روابط پایدار

راه اندازی یک کسب و کار نه تنها ایجاد روابط با مشتری بلکه ایجاد شبکه شما نیز می باشد. فراموش کردن افرادی که به شما توصیه کرده اند، شما را به تامین کنندگان کلیدی معرفی کرده اند، یا به سادگی به عنوان تابلویی برای ایده های دیوانه وار شما خدمت کرده اند، بسیار آسان است. رک و پوست کنده، بسیاری از آنها این موضوع را شخصی نمی کنند. آنها می دانند که شما پر مشغله هستید و تعهدات وقت گیر دارید.

با این حال، بخشی از چیزی که داستان‌های موفقیت را برجسته می‌کند، توجه به جزئیات جزئی است و تماس با مربیان خود برای گفتن «متشکرم» واقعاً تأثیر زیادی دارد. اگر یک معلم، کارفرمای سابق یا مربی کسب و کار بازنشسته شده باشد و دیگر بخشی از صحنه نباشد. آنها خیلی بیشتر از شما قدردانی می کنند چرا که به آنها یادآوری می کنید که به شخصی کمک کردند تا به اهداف خود برسد. همچنین می‌تواند به فرصت‌هایی برای آن‌ها منجر شود تا شما را به مخاطبان خود معرفی کنند، از موفقیت شما به عنوان مطالعه موردی استفاده کنند و به طور بالقوه ترافیک و فروش بیشتری را وارد کسب‌وکارتان کنند.

حفظ ارتباط با اعضای کلیدی حلقه درونی شما به آنها دلیلی می دهد تا پیشرفت شما را دنبال کنند و در آینده حتی بیشتر به شما کمک کنند.

سوالات متداول ایجاد یک کسب و کار آنلاین موفق

چگونه یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی می کنید؟

اگر ایده ای برای کسب و کار آنلاین دارید، چند قدم وجود دارد که می توانید آن را به یک کسب و کار تبدیل کنید. اولین قدم تهیه یک طرح تجاری است. این به شما کمک می کند افکار خود را سازماندهی کنید، اهداف خود را پایین بیاورید تا چارچوبی برای راه اندازی کسب و کار خود به شما ارائه دهد. کار بعدی که باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید چه نوع ساختار تجاری را می خواهید انتخاب کنید و بر اساس آن باید کسب و کار خود را ثبت کنید. اگر نیاز به تامین مالی دارید، با سرمایه گذاران تماس بگیرید و برای راه اندازی کسب و کار خود تلاش کنید.

چگونه تجارت آنلاین خود را بازاریابی می کنید؟

راه های مختلفی برای بازاریابی کسب و کار آنلاین شما وجود دارد. یکی از راه ها این است که وارد فهرست های کسب و کار آنلاین مانند google business یا Yelp شوید. برای دسترسی به پایگاه مشتریان خاص خود، بازاریابی رسانه های اجتماعی هدفمند را در پلتفرم هایی مانند فیس بوک یا اینستاگرام در نظر بگیرید. مطمئن شوید که وب سایت شما به روز است و نشان دهنده برند شماست. همچنین می توانید از ابزارهای سئو برای ارائه محتوا و نظرات مرتبط با کسب و کار خود استفاده کنید که می تواند به شما در ایجاد پایگاه مشتری و جامعه کمک کند.

اگر نیاز به مشاوره برای ایجاد یک کسب و کار آنلاین موفق یا طراحی وب سایت داشتید استودیو هورافیک در خدمت شما است.

منبع : بلنس مانی

ایجاد یک کسب و کار آنلاین موفق
علی حیدری

علی حیدری

کارشناس ارشد مدیریت
مدیر استودیو هورافیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *