6 راه برای بهبود کسب و کار کوچک
Search

۶ راه برای بهبود کسب و کار کوچک

کسب وکار خود را به سطحی بعدی ببرید. در این مطلب ۶ راه برای بهبود کسب و کار کوچک را به شما خواهیم گفت.

تنها در سال ۲۰۲۱، بیش از ۳۲ میلیون کسب و کار کوچک تا متوسط در ایالات متحده وجود داشت که توسط اداره تجارت کوچک ایالات متحده گزارش شده است. نرخ بقای پایین در مشاغل کوچک متعدد است، اما یکی از مؤلفه‌های اصلی شکست کسب‌وکار، رکود است.

کارآفرینی را تصور کنید که در راه اندازی یک کسب و کار موفق شده است. کارها به خوبی پیش می‌رود و پایگاه مشتریان آنها رو به رشداست. اما آنها متوجه یک رکود در حدود سال دوم می شوند. برای تبدیل شدن آن به عنوان بخشی از ۵۰ درصدی کسب و کارها که تا سال پنجم هنوز فعال هستند، کارآفرین باید وقف تلاش های مداوم برای بهبود باشد.

صاحبان مشاغل کوچک که کسب و کار خود را به راه می اندازند باید چند قدم جلوتر فکر کنند تا از یک فلات (رکود) پهناور جلوگیری کنند. با در نظر گرفتن تاکتیک های درست، هر کارآفرینی، از جمله شما، می تواند کسب و کار را بهبود بخشد و با رشد کند مقابله کند. فقط باید بدانید از کجا شروع کنید.

نکات کلیدی بهبود کسب و کار کوچک

  • صاحبان مشاغل کوچک زمانی که فعالانه روی بهبود عملیات کسب و کار کار نمی کنند، شانس بیشتری برای شکست دارند.
  • استفاده از بازار فعلی و افراد مرتبط با کسب و کار شما می تواند از تلاش ها برای احیای مجدد حمایت کند.
  • سازماندهی اسناد، امور مالی، و فرصت های مختلف خرید، امکان بیشتری را برای توسعه فراهم می کند.

هر چند وقت یک بار باید به دنبال راه هایی برای بهبود کسب و کار خود باشید؟

هر کارآفرینی هدفی از رشد پایدار در ذهن دارد. علاوه بر این، به تحقیق و بهبود مستمر نیاز دارد. این بدان معناست که آگاهی خوبی از جایی که در حال حاضر ایستاده اید، برای شناسایی جایی که باید برویدباید داشته باشید. از جمله:

  • درک کردن جریان نقدی خود و جاهایی که می‌توانید هزینه‌ها را محدود کنید.
  • متصل بودن به پایگاه مشتریان خود و پلتفرم های اجتماعی که در آن حضور دارید.
  • درک ضعیف ترین قسمت های خود و جایی که باید از آنها حمایت کنید.

رشد پایدار به معنای تلاش مداوم برای بهبود و آماده بودن برای آزمایش چیزهای جدید است. اگر با این طرز فکر استارت‌آپ مانند احساس می‌کنید که از عنصر خود خارج شده‌اید، بررسی‌های کامل فصلی، نقطه شروع خوبی است.

۱- فرآیندها و فضای کاری خود را سازماندهی کنید

هرچه عمیق‌تر وارد کسب‌وکارتان شوید، به معنای واقعی کلمه پیچیده تر می‌شود. ممکن است مواردی مانند اسناد اداری در آرشیو خود داشته باشید که مرتب نشده اند، و یا خدمات اشتراک با جزئیات پرداخت قدیمی داشته باشید. هدف شما برای بهبود کسب و کار زمانی آسان تر می شود که سازماندهی و کارایی بیشتری داشته باشید.

یک نقطه شروع عالی این است که فناوری خود را مرور کنید و آن را با خدمات دیجیتال ساده ساده کنید. از شر برنامه هایی که استفاده نمی کنید خلاص شوید، فایل های کاغذی را به دیجیتال تبدیل کنید و اعضای تیم مرتبط را به پلتفرم ها اضافه کنید.

هر صاحب کسب و کاری می تواند از قدرت اتوماسیون بهره مند شود و نیازی نیست که شما اهل کامپیوتر باشید. به سادگی با ارسال پیام خوش آمدگویی به مشترک جدید یا ذخیره پیوست‌ها در درایو شروع کنید.

اولویت بندی پیشرفت خود و درس گرفتن از اشتباهات خود را در اولویت قرار دهید. احتمالاً استراتژی‌های زیادی را برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود امتحان کرده‌اید، اما انجام کاری که شما را به نقطه A رساند، لزوماً شما را به نقطه B نمی‌رساند. فرآیندهای گذشته را مرور کنید، مواردی را که کار نکردند را شناسایی کنید و کسب‌وکار خود را به‌روزرسانی کنید. استراتژی برای جلوگیری از اشتباهات مشابه را پیاده کنید.

۲- به امور مالی خود نگاه کنید

برای بهبود تجارت، باید اعداد مالی را مانند کف دست خود را بدانید. این شامل همه چیز از جریان نقدی گرفته تا امتیاز اعتباری کسب و کار شما می شود. جریان نقدی یک شاخص کلیدی برای رشد یا شکست زودهنگام است، به طوری که ۴۶٪ از مشاغل کوچک با جریان های نقدی نامنظم از رقابت خارج می شوند.

با بررسی مجدد امور مالی خود، به دقت اعداد و ارقام توجه زیادی داشته باشید و مشخص کنید که ممکن است به طور هنگفتی در کجا هزینه کنید. جایی که باید پس انداز کنید و جایی که خرج می کنیدرا بدانید. تنها راهی که می‌توانید پیشرفت های مالی را شناسایی کنید، دانستن اعداد و ارقام خود است.

۳- با جامعه خود ارتباط برقرار کنید

آیا به یاد دارید که چگونه در روزهای اولیه به شدت به دنبال مشتریان بودید؟ این احتمال وجود دارد که جرقه به مرور زمان کمرنگ شده باشد و ممکن است برای تمرکز بر جنبه های دیگر کسب و کار، ارتباط خود را با مشتریان از دست داده باشید.

تعامل مجدد با جامعه خود یک روش ضروری و رضایت بخش برای ارتقای تجارت است. در واقع، ۸۶ درصد از مشتریان وفادار دیگران را به یک کسب و کار ارجاع می دهند و افراد را در اطراف برند شما بیشتر می کنند.

  • ملاقات مجازی با مشتریان وفادار
  • بازارهای محلی برای جذب مصرف کنندگان محلی
  • ویدیوهای زنده، رسانه های اجتماعی، اشتراک گذاری محتوای سرگرم کننده
  • ایمیل های ماهانه به مشتریان با به روز رسانی

ایجاد یک جامعه برای برند شما به معنای ایجاد روابط با مشتریان است. وقتی روی آن‌ها به‌عنوان مردم تمرکز می‌کنید، راه‌هایی برای برقراری ارتباط به گونه‌ای پیدا می‌کنید که شخصی‌تر به نظر برسد.

جامعه تجاری محلی خود را درگیر کنید و کارآفرینان همکار خود را پیدا کنید. این روابط می‌تواند حرفه‌ای باشد، ارجاع‌ها را به شما ارسال کند، و شخصی باشد و به عنوان تابلویی برای ایده‌های جدید عمل کند.

۴- با کارمندان خود ارتباط برقرار کنید

کارمندان شما نیز در مسیر شما برای بهبود کسب و کار تاثیرگذار هستند. ایجاد یک محیط کاری مثبت برای تیم شما انگیزه، بهره وری و ایده های تازه را تشویق می کند.

کارمندان به دنبال مکان های کاری هستند که در آن احساس ارزشمندی و احترام می کنند، و شما می توانید استراتژی هایی را برای ایجاد فضاهایی برای گفتگو و جشن عمدی اجرا کنید. این هر چیزی می تواند باشد، از سیاست درهای باز بین شما و کارمندان گرفته تا جلسات بازخورد فصلی تیم و تبریک تولد یا تعطیلات.

جذب بهترین استعدادها به معنای ارائه مزایای جذاب است و جذاب ترین آنها در حال حاضر دورکاری یا ترکیبی است. ارائه حتی یک روز کار از خانه در هفته به تیمی متنوع اجازه می دهد تا کسانی را که به دنبال ترتیبات کاری انعطاف پذیر هستند جذب کند.

۵- کسب و توسعه جدید را در نظر بگیرید

یک راه عالی برای تمرکز بر توسعه کسب و کار، نگاه کردن به اطراف است. بازار شما مملو از داده های الهام بخش و روشنگر است، مانند یک جایگاه جدید، یک روند یا یک رقیب. شما ممکن است یک کسب و کار در حال مبارزه را مشخص کنید که می تواند برای خرید باز باشد، فرصتی بالقوه برای ورود به یک مشتری جدید.

همچنین باید سعی کنید خطوط تولید خود را بر اساس نتایج تحقیقات خود متنوع کنید. دنیای اجتماعی آگاهی از روندها را آسان کرده است. این یک راه عالی برای تازه نگه داشتن کسب و کار شما و در گفتگوهای اجتماعی است. و به یاد داشته باشید، ماندن در روند می تواند به معنای بازاریابی یا برندسازی یک محصول کلاسیک به روشی جدید باشد.

۶- بدانید چه زمانی به پشتیبانی نیاز دارید

روش نهایی بهبود کسب و کار ممکن است برای برخی از صاحبان مشاغل سردرگم روش سختی باشد. اما باید به راحتی بدانید که چه زمانی از چرخه رقابت خارج می شوید و راهنمایی بخواهید.

همانطور که کسب و کار را ایجاد می کنید، سعی کنید یک هیئت مشاوره، به طور رسمی یا غیر رسمی، تشکیل دهید. افرادی را که با آنها احساس راحتی می کنید و کسب و کار و صنعت را می شناسند، شناسایی کنید. داشتن یک گروه قابل اعتماد برای مشاوره، تفاوت را ایجاد می کند.

اما در پایان روز، فعالیت کلیدی که می توانید برای تقویت کسب و کار خود انجام دهید، استراحت است. رسیدن به یک استراتژی زمانی برای انعکاس پیشرفت کسب و کارتان و جایی که آینده آن را می بینید ارائه می دهد.

چگونه می توانم نتایج جستجوی گوگل را برای کسب و کار خود بهبود بخشم؟

بهبود نتایج جستجوی گوگل به معنای آشنایی با بهینه سازی موتورهای جستجو است. سئو یک استراتژی بازاریابی است که با استفاده از کلمات کلیدی منتخب، بر بالا بردن یک کسب و کار در صفحه جستجو تمرکز دارد. قرار گرفتن بهتر به معنای انتخاب کلمات کلیدی مربوطه، ایجاد محتوا مرتبط با آنها در سایت شما و بهینه سازی محتوای گفته شده برای ارتباط بیشتر است.

منبع : بلنس مانی

6 راه برای بهبود کسب و کار کوچک
علی حیدری

علی حیدری

کارشناس ارشد مدیریت
مدیر استودیو هورافیک

Search

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *