محافظت از کسب و کار برابر تورم
Search

۶ راه برای محافظت از کسب و کار کوچک خود در برابر فشار تورم

بیایید به شش راه برای محافظت از کسب و کار کوچک خود در برابر تورم و اطمینان از سوددهی آن نگاه کنیم.

تورم همچنان سر به فلک کشیده است وافزایش یافته است. اما فقط ایران با افزایش تورم روبرو نیست – ۶۰ درصد از اقتصادهای پیشرفته نیز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

برای بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک، افزایش قیمت آنها واکنش طبیعی به تورم است. و در حالی که این استراتژی ممکن است در برخی موارد ضروری باشد، می تواند باعث از دست دادن مشتریان شما نیز شود، به خصوص اگر این کار را خیلی سریع انجام دهید. بیایید به شش راه برای محافظت از کسب و کار برابر تورم و اطمینان از سوددهی آن نگاه کنیم.

کاهش هزینه ها

یکی از ساده‌ترین راه‌های مقابله با تورم برای کسب‌وکارهای کوچک این است که هزینه‌های خود را تا حد امکان کاهش دهند. به طور خاص، به قراردادهای خدمات ماهانه خود نگاهی بیندازید تا ببینید آیا کاری وجود دارد که بتوانید بدون آن انجام دهید.

به عنوان مثال، آیا برای فضایی که دیگر از آن استفاده نمی کنید، هزینه می پردازید؟ اگر چنین است، احتمالاً می توانید این هزینه را کاهش دهید. البته، اشتراک های ضروری وجود خواهد داشت که نمی توانید از پس آن برآیید. برای آن قراردادها، می‌توانید قیمت را با فروشنده مذاکره کنید یا ببینید آیا می‌توانید جایگزین ارزان‌تری پیدا کنید.

جریان نقدی را اولویت بندی کنید

جریان نقدینگی همیشه برای کسب و کارهای کوچک بسیار مهم است و کمبود پول نقد اولین دلیل شکست اکثر مشاغل است. جریان نقدی ثابت به شما کمک می‌کند تا کسب‌وکارتان را راحت‌تر اجرا کنید، زیرا به شما امکان می‌دهد به فروشندگان خود پول پرداخت کنید و در فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری کنید.

و با این حال، جریان نقدینگی حوزه ای است که بسیاری از مشاغل با آن دست و پنجه نرم می کنند. برای بهبود جریان نقدی، به دنبال راه‌هایی باشید که مشتریان خود را تشویق کنید تا سریع‌تر به کسب و کارتان پرداخت کنند. مطمئناً می‌خواهید انعطاف‌پذیر باشید، چرا که آن‌ها تورم را نیز احساس می‌کنند.

همچنین ممکن است به مشتریانی که فاکتورهای خود را زودتر پرداخت می کنند، تخفیف ارائه دهید. و برای محصولات یا خدمات بزرگتر، می توانید شروع به درخواست سپرده اولیه کنید.

ریسک زنجیره تامین خود را کاهش دهید

هنگامی که قیمت ها بالا می روند، زنجیره تأمین شرکت شما می تواند تأثیر منفی بگذارد. یک نظرسنجی نشان داد که تقریباً نیمی از مشاغل کوچک تحت تأثیر مسائل زنجیره تأمین قرار گرفته اند.

شرکت هایی که خدمات حضوری به مشتریان ارائه می دهند، مانند پیمانکاران، بیشتر در معرض خطر هستند. با این حال، مشاغل نگران مسائل زنجیره تامین هستند که منجر به عدم اطمینان مالی در تمام صنایع می شود.

در اینجا برخی از بزرگترین مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید آورده شده است:

  • افزایش هزینه های مواد
  • کمبود مواد و تاخیر
  • افزایش هزینه های حمل و نقل

بهترین راه برای کاهش ریسک زنجیره تامین، تنوع بخشیدن به چندین فروشنده است. اگر بیش از حد به یک فروشنده متکی هستید، در مورد افزایش قیمت گزینه های کمتری خواهید داشت. اما با ایجاد تنوع، این فرصت را دارید که به دنبال محصولات و مواد جایگزین بگردید.

آنچه را که می توانید خودکار کنید

راه دیگر برای مقابله با تورم، استفاده از فناوری برای خودکارسازی هر چه بیشتر وظایف و فرآیندهای تکراری است. استفاده از فناوری لازم نیست پیچیده باشد – برنامه های متعددی برای کمک به مدیریت اموری مانند حسابداری، مدیریت مشتری و بازاریابی وجود دارد. مثلا با استفاده از وب سایت فروش خود را آنلاین کنید.

بر حفظ کارمندان تمرکز کنید

شما تنها کسی نیستید که اثرات تورم را احساس می کنید. کارمندان شما نیز این احساس را دارند، زیرا برای اقلام روزمره هزینه بیشتری می پردازند. اما با افزایش تورم، کارکنان شما نیز ممکن است انتظار داشته باشند که حقوق آنها افزایش یابد.

یک نظرسنجی پی‌اسکیل نشان داد که ۴۴ درصد از شرکت‌ها به دلیل دستمزد کارکنان خود را از دست می‌دهند. کارمندان شما احتمالاً از شما انتظار دارند که با هزینه تورم مطابقت داشته باشید – اگر بیشتر از آن نباشد.

اگر نمی‌توانید افزایش دستمزد را به طور کلی تامین کنید، راه‌های دیگری وجود دارد که می‌توانید به کاهش بار مالی کارمندانتان کمک کنید. به عنوان مثال، اجازه دادن به کارمندان از راه دور می تواند هزینه های رفت و آمد را کاهش دهد. همچنین می توانید برای مواردی مانند مراقبت از کودک، شهریه یا بیمه خانه کمک هزینه ارائه دهید.

بسیار مهم است که با کارکنان خود در مورد انتظارات آنها در مورد پرداخت به طور فعال صحبت کنید. بپرسید تورم چگونه بر زندگی آنها تأثیر می گذارد و چه نوع محدوده حقوق یا بسته مزایا باعث بهبود اوضاع می شود.

باز کردن یک خط اعتباری را در نظر بگیرید

اگر می‌خواهید کسب‌وکارتان به رشد خود ادامه دهد و نوآور بماند، باید به سرمایه‌گذاری در کسب‌وکار خود ادامه دهید، و یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار با حفظ جریان نقدی، گرفتن خط اعتباری برای کسب‌وکار کوچک است.

می توانید برای تأمین مواد اولیه از اعتبار خود کمک بگیرید.

منبع: اینترپرونوئر

محافظت از کسب و کار برابر تورم
علی حیدری

علی حیدری

کارشناس ارشد مدیریت
مدیر استودیو هورافیک

Search

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *