همانطور که میدونید رنگها میتوانند احساسات ما را برانگیزند و از آنجایی که برانگیختن احساسات یکی از کارهایی است که در برندسازی انجام میدهیم پس داشتن پالت رنگی مناسب برای ایجاد هویت برند قوی بسیار مهم است. رنگ ها به مشتریان کمک میکنند تا برند شما را بهتر درک کنند. همچنین رنگ ها باعث افزایش تأثیر برند شما میشوند. انتخاب پالت رنگی برای برند اهمیت زیادی دارد و من سعی کردم در یک راهنمای قدم به قدم نحوه انتخاب یک پالت رنگی منحصر به فرد را به شما آموزش بدهم.
۱- هویت برندتان را تعریف کنید
- ارزشهای اصلی برند را مشخص کنید: برند شما بر چه اساسی بنا شده است؟ اصول و ایده آل های شما چیست؟
- شخصیت برندتان چگونه است: تصور کنید که برند شما یک انسان بود. شما این انسان را با چه ویژگیهایی توصیف میکردید؟
- مخاطبانتان را انتخاب کنید: سعی کنید مشخص کنید که طیفی از جامعه را هدف گرفته اید. مخاطبان شما چه بازه سنی را دارند؟
۲- تحقیق کنید و الهام بگیرید
- پالت رنگی همکاران: در هر بازار و صنعتی یک سری از رنگها بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند. شما میتوانید از این رنگها استفاده کنید ولی در انتخاب پالت رنگی برای برند تان متفاوت بودن را نیز در نظر بگیرید.
- پالت رنگی رقبا: رقبایتان را آنالیز کنید و ببینید شما چطور میتوانید رنگی خاص و بهتر را انتخاب کنید.
- در مورد روانشناسی رنگها مطالعه کنید: ببینید کدام رنگ با برند شما همخوانی دارد.
- استفاده از تصاویر: عکسهایی تبلیغاتی یا بنر ها را بررسی کنید و ببینید کدام ترکیب رنگ برای برند شما جذابتر است.
۳- پالت رنگ را انتخاب کنید
هر پالت رنگی شامل چهار رنگ میشود: رنگ اصلی، رنگ ثانویه، رنگ تأکیدی و رنگهای خنثی.
- رنگ اصلی برند: رنگ غالب و رنگی که نشان دهنده هویت شما است. شما باید در انتخاب این رنگ بیشترین دقت را داشته باشید.
- رنگ دوم برند: این رنگ، رنگ اصلی شما را تکمیل میکند. برای انتخاب این رنگ سعی کنید که در مورد تئوری رنگها مطالعه داشته باشید.
- رنگ تأکیدی برند: از این رنگ برای بهتر دیده شدن دو رنگ قبلی استفاده میشود.
- رنگ خنثی: از این رنگها برای ایجاد تعادل بین متن و پس زمینه استفاده میشود.
۴- پالت رنگی را آزمایش کنید
- همه را در نظر بگیرید: ببینید که آیا پالت رنگی شما برای افراد کور رنگ مناسب است و کنتراست کافی را دارد.
- دیجیتال و چاپی: پالت رنگی برند شما باید هم در مانیتور به خوبی نمایش داده شود و هم در چاپ. از پالتتان در قالبهای مختلف تست بگیرید.
- یکپارچگی: پالت رنگی شما باید در همه چا یکسان باشد ( از وب سایت تا کارت ویزیت). ببینید که آیا پالت رنگی برند شما همچین توانایی دارد یا خیر.
۵- ابزارهای انتخاب پالت رنگی برای برند
- سایت های پالت ساز: سایتهای زیادی هستند که میتوانید از آنها برای انتخاب پالت استفاده کنید. فقط کافی است که Online color palette generator را در جستجو کنید.
- افراد متخصص: از افراد متخصص کمک بگیرید. استودیو طراحی هورافیک به شما کمک میکند تا یک پالت منحصر به فرد برای برندتان انتخاب کنید. فقط با ما تماس بگیرید.
نکات مهم
- بین ۳ تا ۵ رنگ انتخاب کنید.
- رنگ ها را با هم ترکیب کنید.
- نظر بقیه را نسبت به رنگتان بپرسید.
امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. انتخاب پالت رنگ یکی از مهمترین قدم های برندسازی است. شما با طی کردن مراحل گفته شده میتوانید به راحتی پالت رنگی بی نظیری داشته باشید.