موشن گرافیک در بازاریابی

چرا باید از موشن گرافیک در بازاریابی خود استفاده کنید؟

در این مقاله سعی می‌کنیم تا به شما بگوییم چرا باید از موشن گرافیک در بازاریابی استفاده شود. بازاریابی محتوایی چیست و چقدر هزینه در بر دارد؟

ظهور رسانه های بصری در بازاریابی محتوا

در بازار دیجیتال مدرن، محتوا پادشاه است. اگر می‌خواهید چشم‌ها و کلیک‌های مورد نیاز برای زنده ماندن آنلاین را جذب کنید، باید چیزی تولید کنید که ارزش دیدن، خواندن و اشتراک‌گذاری را داشته باشد. در حالی که تعدادی از سایت‌ها از طعمه کلیک یا سرقت ادبی آشکار برای جذب مشتریان بالقوه استفاده می‌کنند، محتوای با کیفیت همیشه به بالاترین سطح می‌رسد… و هیچ چیز به اندازه موشن دیزاین یکپارچه به کیفیت اضافه نمی‌کند.

بازاریابی محتوا‌یی اینجاست و می‌خواهد بماند

بازاریابی محتوا چیست؟ به زبان ساده، این روزها بیشتر اینترنت بازاریابی محتوا است. بازاریابی محتوا راهی برای شرکت‌ها برای دسترسی به جوامع و مشتریان بالقوه خود از طریق مقالات، ویدئوها، پادکست‌ها و پیام‌رسانی در رسانه‌های اجتماعی است. اینها می توانند اشکال مختلفی داشته باشند، اما ایده اصلی ارائه نوعی اطلاعات رایگان در ازای توجه بیننده است.

بازاریابی محتوا می‌تواند مقاله‌ای درباره «۱۰ روشی که لبخندهای درخشان‌تر زندگی کاری شما را بهبود می‌بخشد» نوشته شده توسط یک شرکت خمیردندان، یا ویدیویی باشد که تمام کاربردهای غیرمتعارف مخلوط کن را به نمایش می‌گذارد. با مقداری چاشنی آموزشی، سرگرم کننده است. و یک محصول را بدون احساس کنید تبلیغات می‌بینید، تبلیغ می کند.

با توجه به اینکه بسیاری از دنیای آنلاین از بازاریابی محتوا اشباع شده است، برجسته شدن سخت‌تر و سخت‌تر شده است. مقالات و پست‌های اجتماعی آن را پوشش نمی‌دهند… به همین دلیل است که بازاریابان بیشتری به محتوای ویدیویی روی می‌آورند.

ظهور محتوای ویدیویی در بازاریابی

از آنجایی که شرکت های بیشتر و بیشتری اینترنت را با لیست و طعمه های کلیکی پر می کردند، بازاریابان برای جلب توجه بینندگان به محتوای ویدیویی روی آوردند. اگر بیش از ده دقیقه یوتیوب را تماشا کرده باشید، متوجه تبلیغات جدید شده اید. آن‌ها می‌توانند از فیلم‌های سطح بالا (ویدئوهای حرفه‌ای با بازیگران و افکت‌ها و ۱ تا ۷ سگ بامزه) تا هیجان‌انگیز (استخدام ستارگان معروف) متفاوت باشند.

صرف نظر از کیفیت، این تبلیغات ویدیویی احتمالاً حتی از بهترین مقاله نیز مؤثرتر هستند. چرا؟

“در دنیای دیجیتال مارکتینگ، ویدئو حکمرانی می کند.”

بازاریابی ویدیویی یک استراتژی بسیار موثر در هنگام تلاش برای جذب و تبدیل مخاطبان هدف است. به دلیل انبوهی از اطلاعاتی که روزانه در دسترس ما است، میانگین دامنه توجه انسان مدرن (برای تبلیغات) به ۸ ثانیه کاهش یافته است. این به این معنی است که بازاریابان باید فوراً تأثیر فوق‌العاده‌ای بگذارند. یک مقاله می‌تواند حجم باورنکردنی اطلاعات ارزشمندی را ارائه دهد، اما یک ویدیو به سادگی برای جلب توجه مجهزتر است.

با قابلیت‌های ویدیویی چشمگیر در تلفن‌های هوشمند امروزی، بدون توجه به نوع کسب‌وکار یا منابع شما، اجرای آن یک تاکتیک مقرون‌به‌صرفه و آسان است. تقریباً هر شرکتی با حضور آنلاین در رقابت برای جلب توجه است و اینترنت مملو از محتوای مارک شده است. این آمارها بینشی را در مورد نحوه استفاده شرکت های دیگر از رسانه برای دستیابی، آموزش و پرورش مخاطبان خود ارائه می دهد.

بیشتر این که، ویدیو تبدیل به رایج ترین فرمت مورد استفاده در بازاریابی محتوا شده است و از وبلاگ ها و اینفوگرافیک‌ها پیشی گرفته است. اینها می توانند ویدیوهای تبلیغاتی و داستان سرایی برند باشند، اما می توانند به شکل تبلیغات بومی نیز باشند (پنهان کردن تبلیغ در داخل محتوای به ظاهر نامرتبط). بهتر از همه، این ویدیوها بسیار موثر هستند. ۸۷ درصد از بازاریابان ویدیو می گویند که ویدیو باعث افزایش ترافیک وب سایت آنها شده است.

البته اگر تبلیغات منجر به تبدیل نشود، هیچ کدام از اینها مهم نیست. در این منطقه، ویدئو هنوز هم حاکم است. ۸۰ درصد از بازاریابان ویدیو ادعا می کنند که ویدیو مستقیماً فروش را افزایش داده است.

تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

اگر شرکتی در قرن بیست و یکم دارید، یک وب سایت دارید. رقابت در این بازار اشباع شده و بدون حضور آنلاین کار بسیار دشوار است، و این شامل رسانه های مختلف اجتماعی می شود. این موضوع فقط شامل سه رسانه بزرگ فیس بوک، توییتر و اینستاگرام (که متعلق به فیس بوک است، بنابراین به نوعی دو بزرگ ) نمی شود. بازارهای جدید (مانند TikTok) هر چند ماه یکبار باز می‌شوند و انتخاب محل سرمایه‌گذاری، زمان و منابع شما را دشوار می‌کنند.

رسانه های اجتماعی در جامعه مدرن ما فراگیر هستند و به یکی از موثرترین کانال ها برای توزیع محتوای وبلاگ از یک وب سایت تبدیل شده اند. ۹۴ درصد از بازاریابان از رسانه های اجتماعی برای توزیع محتوا استفاده می کنند.

اما همانطور که گفتیم، محتوای مقاله به سرعت توسط ویدیو پس زده شده است. برندهای بیشتری اکنون به طور خاص برای کانال های رسانه های اجتماعی خود تبلیغات ایجاد می کنند. از آنجایی که این سایت‌ها می‌توانند در الزاماتشان برای پست‌ها متفاوت باشند (یعنی ویدیو باید ابعاد خاصی داشته باشد، محدود به زمان‌های اجرا معین و غیره باشد). این سبک تبلیغاتی نیاز به ایجاد تمرکز دارد. در سال ۲۰۲۰، ۹۶ درصد از بازاریابان هزینه تبلیغات خود را روی ویدیو گذاشته اند.

موشن گرافیک یک رسانه موثر است

بنابراین می دانید که باید در بازاریابی محتوا سرمایه گذاری کنید، و می دانید که محتوای ویدیویی از انواع دیگر بهتر است … پس چرا باید Motion Graphics را پیاده سازی کنید؟

اگر با این اصطلاح آشنا نیستید، Motion Design زمینه ای مشابه (اما نه کاملاً مشابه) با انیمیشن است. Motion Designers از نرم‌افزارهای مختلفی برای متحرک کردن طرح‌های گرافیکی دو بعدی و سه بعدی استفاده می‌کنند تا داستان‌هایی را بیان کنند، تأثیرات احساسی را ارائه دهند و برندها را برجسته کنند. Motion Graphics در موزیک ویدیوها، فیلم های بلند، بازی های ویدیویی، برنامه ها و موارد دیگر استفاده می شود.

موشن گرافیک برای توضیح مفهوم پیچیده، محصول یا خدمات در حین انتقال نام تجاری شما عالی است.

… شمایل نگاری، تصویرسازی، نمودارها و نمودارها ابزارهای قدرتمند داستان سرایی هستند که موشن گرافیک برای ارائه آنها بهتر از ویدیو مجهز است. اینها به شما این امکان را می دهد که جزئیات برند خود را در نظر بگیرید و آنها را ارتقا دهید.

Lucy Todd, Killer Visual Strategies, June 2020

در حالی که قرار دادن یک ویدیوی حرفه ای می تواند هزینه بالایی داشته باشد، استخدام یک طراح موشن با استعداد برای ایجاد یک تبلیغ متحرک ساده ۱۵ تا ۳۰ ثانیه ای می تواند در حد بودجه شما باشد. این انیمیشن‌ها می‌توانند برای بینندگان مؤثرتر باشند زیرا از سرعت‌های معمول محتوای ویدیویی اجتناب می‌کنند.

حتی برندهای سطح بالا نیز با تبلیغات ویدیویی مواجه شده اند. شاید تبلیغ «سبک سلفی» شما از دوچرخه ورزشی به دلیل زوایای جنسیتی با واکنش مواجه شد. یا فقط نمی توانید ارزش یک کیف پول واقعا زیبا را نشان دهید. موشن گرافیک می‌تواند محصول شما را به روش‌های جدید و دیده نشده به نمایش بگذارد که مستلزم دیده شدن است.

مزایای افزودن موشن گرافیک به ویدئو مارکتینگ و رسانه های اجتماعی چیست؟

همانطور که قبلاً گفتیم، بازار در چند سال گذشته بیشتر و بیشتر اشباع شده است. این بدان معناست که شرکت‌ها باید از هر تاکتیکی برای برجسته شدن و جلب توجه رو به کاهش بینندگان استفاده کنند. موشن گرافیک بسیار موثر است.

بر اساس داده های گزارش موسسه بازاریابی محتوا، نزدیک به سه چهارم بازاریابان تولید ویدئو را به عنوان وظیفه اصلی در استراتژی محتوای خود می دانند. با این وجود، اکثریت آنها چیزی غیرعادی خلق نمی کنند. از طریق هر تعداد تبلیغات در YouTube، Instagram یا حتی Hulu تماشا کنید. شما بارها و بارها شاهد اعمال همان تاکتیک‌ها خواهید بود، و مصرف‌کنندگان در شناخت این روش‌های دستکاری هوشمندانه‌تر می‌شوند. بنابراین چه چیزی موشن گرافیک را موثرتر می کند؟

  • موشن گرافیک محتوای خسته کننده را قابل هضم تر، جذاب تر و به یاد ماندنی تر می کند.
  • موشن گرافیک ها به راحتی قابل اشتراک گذاری هستند.
  • موشن گرافیک باعث ایجاد و افزایش آگاهی برند می شود.

موشن گرافیک محتوای خسته کننده را قابل هضم تر، جذاب تر و به یاد ماندنی تر می کند.

هنگامی که متروی ملبورن می خواست یک کمپین تبلیغاتی برای ایمنی در اطراف قطارها راه اندازی کند، آنها چند گزینه داشتند. آن‌ها می‌توانند روی پوسترها سرمایه‌گذاری زیادی کنند، چند بازیگر محلی را برای اجرای «صحنه‌های ایمنی» استخدام کنند، یا قالب را بشکنند و یک انیمیشن طراحی حرکتی را امتحان کنند… همراه با یک کرم گوش از یک آهنگ. یعنی از موشن گرافیک در بازاریابی استفاده کنند.

۲۱۰ میلیون بیننده یعنی که درست انتخاب کرده اند. این قدرت موشن گرافیک در بازاریابی است.

بله، این یک ویدیوی احمقانه با آهنگی حتی احمقانه تر است، اما در برداشتن یک مفهوم خشک (ایمنی قطار) و به یاد ماندنی کردن آن بسیار موثر است. این ویدیو در سال ۲۰۱۲ منتشر شد و یکی از اولین قطعات پیشنهادی در هنگام بحث در مورد این مقاله بود.

علاوه بر این، موثر هم است. از زبان ساده و هذل‌گویی برای اشاره به یک نکته بسیار مهم استفاده می‌کند: بازی در اطراف ریل قطار به همان اندازه احمقانه است که موهایتان را آتش بزنید.

استفاده از Motion Graphics به عنوان راهی برای توضیح یک مفهوم (که معمولاً به عنوان “ویدیو توضیح دهنده” شناخته می شود) به روشی برای بازاریابان تبدیل شده است. رایج ترین انواع ویدئوها ارائه (۶۵%)، تبلیغات (۵۷%) و توضیح دهنده (۴۷%) هستند.

موشن گرافیک ها به راحتی قابل اشتراک گذاری هستند

موشن گرافیک ذاتا قابل اشتراک‌گذاری است و رشدی ارگانیک برای هر کمپین بازاریابی ایجاد می‌کند. در اصطلاح مدرن، انیمیشن شما می تواند با سرگرم کننده بودن به اندازه کافی «ویروسی» شود که بازتوییت یا اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی را تضمین کند. اینطوری موشن گرافیک در بازاریابی شما مقش مهمی ایفا می‌کند.

برای مثال، اگر نیاز به توضیح چیزی بیش از حد خشک و علمی داشتید، می‌توانید با ذهن‌های باورنکردنی در Kurzgesagt کار کنید تا چیزی بسازید که التماس به اشتراک‌گذاری داشته باشد.

موشن گرافیک باعث ایجاد و افزایش آگاهی از برند می شود

در یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۰ از ۵۰۰ بازاریاب مختلف، ۹۳ درصد از برندها به دلیل یک ویدیو در رسانه های اجتماعی مشتری جدیدی پیدا کردند. از آنجایی که بسیاری از نقاط جهان آنلاین هستند، بسیار آسان است که محصول یا برند خود را هر روز در مقابل مشتریان جدید قرار دهید. با این حال، بسیاری از مصرف‌کنندگان جوان‌تر نمی‌خواهند صفحات اطلاعات را بررسی کنند تا بفهمند چه چیزی را ارائه می‌دهید و چرا می‌تواند برای آنها مفید باشد. به همین دلیل است که این ویدیوها بسیار موثر هستند. تنها در چند ثانیه کوتاه (به یاد داشته باشید که بازه توجه قبلی را به خاطر بسپارید)، می توانید توضیح دهید که چه کسی هستید و برند شما چه کاری می تواند برای آنها انجام دهد.

آگاهی از برند معیاری دشوار برای شکستن آن است، اما برای شرکت های جدید و موجود بسیار مهم است. با قرار دادن نام تجاری خود در مقابل مشتری به روشی جدید و هیجان انگیز، نشان می دهید که یک شرکت هیجان انگیز هستید… حتی اگر خودتان چندان جدید نباشید.

ویدئوی بالا همچنین نشان می دهد که چگونه طراحی حرکت انتزاعی به طور موثر با چه کسی و چه چیزی شرکت شما ارتباط برقرار می کند. هیچ محصولی نمایش داده نمی شود، هیچ شخصیتی که وظایفی را انجام می دهد وجود ندارد، اما اطلاعات به راحتی قابل درک و هضم است. ضرری ندارد که مردم عادی برخی از بهترین ها در این تجارت هستند.

محتوای ویدئویی موثر نه تنها برند شما را معرفی می کند، بلکه می تواند به کاهش پشیمانی خریدار و مشکلات پس از فروش کمک کند. اکنون تعدادی از شرکت‌ها از کانال‌های پشتیبانی ویدیویی برای پوشش رایج‌ترین تماس‌های مشتریان استفاده می‌کنند و نتایج بسیار دلگرم‌کننده هستند. ۴۳ درصد از بازاریابان ویدیو می گویند که ویدیو تعداد تماس های پشتیبانی را که دریافت کرده اند کاهش داده است.

موشن گرافیک کارآمد و کم هزینه به صرفه است

هر کمپین بازاریابی با بازگشت سرمایه سنجیده می شود. اگر یک میلیون تومان برای یک ویدیوی جدید خرج می‌کنید، باید یک بازده بازگشت سرمایه (ROI) قوی از نظر فروش یا آگاهی از برند به همراه داشته باشد تا به عنوان یک ویدیو موفق شناخته شود. ولی اگر به طور ناگهانی نیاز به تغییر اطلاعات در محتوا داشته باشید چه اتفاقی می افتد؟ ممکن است محصول نیاز به تجدید نظر اضطراری داشته باشد یا دیگر در برخی از جاها یا هر سناریو دیگری ارائه نشود. بازگشت به تولید ویدیو، هزینه های شما را کاهش می دهد. این دلیل خوبی است که از موشن گرافیک در بازاریابی استفاده کنید.

موشن دیزاینر با برنامه هایی با قابلیت های بسیار بالا کار می کنند. اگر نیاز به اضافه کردن صداهای جدید، یا تعویض تصاویر یا حتی اضافه کردن انیمیشن های کاملا جدید دارید، این یک فرآیند نسبتاً ساده است. در واقع، می‌توانید در هر زمانی تغییراتی در ویدیوی خود ایجاد کنید، که عملاً با لایو اکشن غیرممکن است.

هزینه ویدیوهای دو بعدی و سه بعدی بسته به پیچیدگی و زمان بندی متفاوت است. اگر یک استودیوی حرفه ای را استخدام کنید باید بودجه بیشتری را برای جبران داشتن یک تیم حرفه ای آموزش دیده در نظر بگیرید. همچنین می توانید به انجمن مشاغل آزاد (فیریلنسرها) بروید. اگرچه باید کمی زمان بیشتری به برنامه خود اضافه کنید چرا که برخی از این هنرمندان به تنهایی کار می کنند. مهم نیست که چه چیزی را انتخاب می کنید، تطبیق پذیری یک پروژه انیمیشن معمولاً در مقایسه با یک فیلمبرداری فیلم سنتی رویکرد مقرون به صرفه تری است.

امیدوارم که از این مطلب لذت برده باشید و از موشن گرافیک در بازاریابی استفاده کنید.

اگر شما به ساخت موشن گرافیک، طراحی برند، ساخت وب سایت نیاز داشتید با استودیو هورافیک حتماً تماس بگیرید.

منبع: اسکول آف موشن

موشن گرافیک در بازاریابی
علی حیدری

علی حیدری

کارشناس ارشد مدیریت
مدیر استودیو هورافیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *