راه اندازی کسب و کار کوچک
Search

فرآیند ۶ مرحله ای ساده برای راه اندازی یک کسب و کار کوچک

اگر راه اندازی یک کسب و کار را در مراحل کوچک تجزیه کنید، می تواند آسان تر از آن چیزی باشد که فکر می کنید.

یک تجارت کوچک بزرگ عالی به عنوان یک ایده شروع می شود. اما شما باید آن ایده را به عمل تبدیل کنید. اینجاست که بسیاری از افراد دلسرد می‌شوند. یخ زدن در سیل چیزهایی که برای شروع یک کسب و کار لازم است قابل درک است. اما شروع کردن در واقع آسان تر از آن چیزی است که فکر می کنید.

مانند هر هدف بزرگی، اگر با تقسیم کردن آن به کارهای کوچکتر شروع کنید، قادر خواهید بود به اندازه کافی از اقدامات لازم برای شروع بکنید. در اینجا شش راه برای شکستن فرآیند و ساده کردن شروع کار با کسب و کار کوچک خود آورده شده.

یک بیزینس پلن (طرح تجاری) یک صفحه ای بنویسید

کلید موفقیت یک کسب و کار کوچک، به ویژه در مرحله راه اندازی، ساده نگه داشتن کارها و پایین نگه داشتن هزینه هاست. هزینه‌ها فقط به معنای هزینه‌های پولی شما نیستند، بلکه به معنای زمان شما نیز هستند.

بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک بالقوه در تله تلاش برای ایجاد بزرگترین و قوی ترین طرح کسب و کار جهان می افتند. شما فقط اگر به دنبال سرمایه گذاری یا تامین مالی هستید، و حتی اگر به دنبال یکی از این ها هستید، توصیه می کنم ابتدا ایده های خود را قبل از سرمایه گذاری زمان و پول زیاد آزمایش کنند.

بنابراین برای شروع، طرح تجاری ساده و تک صفحه ای خود را ایجاد کنید که نمای کلی از کسب و کار کوچکی است که می خواهید شروع کنید.

  • دید خود را تعریف کنید. نتیجه نهایی کسب و کار شما چه خواهد بود؟
  • ماموریت خود را مشخص کنید متفاوت از یک چشم انداز. ماموریت شما باید دلیل وجود شرکت شما را توضیح دهد.
  • اهداف خود را مشخص کنید قرار است چه کاری انجام دهید — اهداف شما چیست — که به انجام ماموریت و چشم انداز شما منجر شود؟
  • استراتژی های اساسی خود را مشخص کنید. چگونه می خواهید به اهدافی که اخیراً مشخص کرده اید برسید؟
  • یک برنامه اقدام ساده بنویسید. اقدامات کوچکتر وظیفه محور مورد نیاز برای دستیابی به اهداف اعلام شده را مشخص کنید.

خودشه. ممکن است طولانی‌تر از یک صفحه باشد، اما مطمئناً سازمان‌دهی‌شده‌تر و کوتاه‌تر از یک طرح کسب‌وکار کامل است، که نوشتن آن ممکن است هفته‌ها طول بکشد.

در مورد بودجه تصمیم بگیرید

در حالی که من شدیداً توصیه می کنم هزینه های خود را تا حد امکان پایین نگه دارید، همچنان باید بودجه و میزان هزینه ای که می توانید برای شروع هزینه کنید تعیین کنید. اگر خودتان تأمین مالی می کنید، در مورد اعداد و هر آنچه که بودجه خود را پیش بینی می کنید واقع بین باشید. ۲۰ درصد اضافی که برای موارد جانبی در نظر گرفته می‌شود، مقداری بیش از حد واقعی است که به شما کمک می‌کند هزینه سوخته خود را برنامه‌ریزی کنید.

نرخ سوخته شما مقدار پول نقدی است که ماهانه در ماه خرج می کنید. این یک عدد مهم برای شما است که بفهمید تا چه مدت می توانید در تجارت بمانید قبل از اینکه نیاز به سود داشته باشید.

شما باید کسب و کار خود را با در نظر گرفتن سودآوری در ۳۰ تا ۹۰ روز اول راه اندازی کنید. این موضوع امکان پذیر است، اما یک ذخیره بودجه داشته باشید تا بتوانید در صورتی که شرایط کمتر از حد انتظار پیش رفت، زنده بمانید.

در مورد یک شخص حقوقی تصمیم بگیرید

تشکیل پرونده برای راه اندازی یک کسب و کار هزینه دارد، که می تواند پول زیادی باشد. شما باید مجوز شهر یا شهرداری، هزینه های شرکت یا نهاد تجاری و موارد دیگر را در نظر بگیرید. قبل از شروع هر کسب و کاری، جستجوی کاملی انجام دهید تا تعیین کنید که هزینه های تشکیل پرونده برای شما چقدر است.

مواظب پول باشید

هر کسب و کاری که تصمیم می گیرید راه بیاندازید، وجوه را جدا از حساب های شخصی خود نگه دارید. این یک اشتباه بزرگ است که امور مالیات و مالی را بسیار گیج کننده می کند. راه اندازی یک حساب جاری تجاری رایگان با هر بانکی واقعاً آسان است. تنها چیزی که نیاز دارید مدارک بایگانی، اطلاعات مجوز مالک و سپرده اولیه برای راه اندازی از اکثر موسسات مالی است.

هیچ نوع خط اعتباری دریافت نکنید، فقط یک محل نگهداری بگیرید تا بتوانید پول خود را جدا از حساب های شخصی خود نگه دارید. سعی کنید بانکی نزدیک محل کسب و کارتان را انتخاب کنید.

وب سایت خود را بسازید

صرف نظر از اینکه کسب و کار شما به صورت آنلاین خواهد بود یا آفلاین، شما به یک وب سایت نیاز دارید و این به معنای یک URL ایمن است. شما می‌توانید به راحتی کار ساخت وب سایت خود را به استودیو هورافیک بسپارید تا علاوه بر یک وب سایت زیبا و کارآمد خدمات برندینگ و طراحی هویت بصری را نیز با تخفیف دریافت کنید.

فروش آزمایشی

اکنون به اندازه کافی پایه ریزی کرده اید و می توانید شروع به تست فروش کنید. سعی کنید این خبر را به روش های ارزان و خلاقانه منتشر کنید.

اگر یک کسب و کار مبتنی بر خدمات دارید، فوراً با اتاق بازرگانی یا بخش کسب و کارهای کوچک محلی خود درگیر شوید و بپرسید که چه منابعی برای صحبت کردن، ارائه یا به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد کسب و کارتان در دسترس است. اگر یک کسب و کار مبتنی بر محصول دارید، دوام محصول خود را در جلسات مبادله محلی، بازارهای کشاورزان یا سایر رویدادهای اجتماعی آزمایش کنید تا بررسی کنید که مردم واقعاً چه فکری می‌کنند (و اینکه آیا آن‌ها می‌خواهند خرید کنند).

سعی کنید در وب سایت و شبکه های مجازی قوی عمل کنید تا ترافیکخوبی وارد وب سایتتان شود. اگر این مطلب برایتان مفید بود آن را با دیگران به اشتراک بگذارید و نظرتان را برای ما بنویسید.

منبع: اینترپرونوئر

راه اندازی کسب و کار کوچک
علی حیدری

علی حیدری

کارشناس ارشد مدیریت
مدیر استودیو هورافیک

Search

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *