برندسازی شخصی: چرا مهم است

راز برندسازی شخصی : چرا مهم است

برای هر کسی که در حال توسعه حرفه خود است، یکی از چیزهایی که واقعا می تواند نتیجه دهد، برندسازی شخصی است.

وقتی این نوع استراتژی برندسازی به درستی انجام شود می‌تواند به افزایش دید، اعتبار و فرصت‌های شما کمک کند . حالا تمام اسرار برندسازی شخصی و اهمیت آن برای زندگی شخصی و حرفه ای را برای شما را برملا می کنیم.

برندسازی شخصی چیست؟

برندسازی شخصی فرآیند طراحی استراتژی برای تأثیرگذاری بر ادراک عمومی از یک فرد است. این شامل ایجاد هویتی است که افراد را از رقبای خود متمایز می کند و آنها را برای مخاطبان خود قابل شناسایی و مرتبط تر می کند.

به بیان ساده، این فرآیند ایجاد یک برند برای یک شخص است. یک برند شخصی باید به طور دقیق نشان دهد که شخص چه کسی است، چه چیزی را مطرح می کند و می خواهد به چه دلیل شناخته شود. باید تا آنجا که می تواند معتبر باشد. در نهایت، و مهمتر از همه، باید پیام درست را منتقل کند و در یک دوره طولانی ثابت باشد.

پنج مزیت اصلی: چرا برندسازی شخصی مهم است؟

برندسازی شخصی یک راه عالی برای بازاریابی خود و حرفه‌تان در میان مخاطبین هدف و یا صنعت خاص است. همچنین می تواند تأثیر مثبت قوی بر زندگی حرفه ای شما داشته باشد.

به عنوان مثال، اگر به دنبال شغل جدیدی هستید، ایجاد یک برند شخصی می‌تواند به شما برتری رقابتی نسبت به سایر نامزدهایی دهد که حضور آنلاین قوی ندارند. یا اگر یک تاجر هستید، برندسازی شخصی ممکن است به شما کمک کند تا با مشتریان و مشتریان احتمالی اعتماد و تعهد ایجاد کنید. این نوع استراتژی برند همچنین به طور گسترده توسط افراد مشهور و سیاستمداران به عنوان راهی برای تأثیرگذاری بر تصویر عمومی آنها استفاده می شود.

مهم نیست اهداف شما چیست، برندینگ شخصی می تواند به شما در رسیدن به آنها کمک کند. در زیر پنج دلیل برای اهمیت داشتن برند شخصی ذکر شده است:

۱) به شما این امکان را می دهد که برتری مشخصی نسبت به دیگران داشته باشید

میلیون‌ها نفر، از جمله دانش‌آموزان و جوانان [جویای کار، برای مشاغل مشابه، مشتریان و مشتریان مشابه در دنیای دیجیتال امروزی رقابت می‌کنند. به عنوان مثال، طبق آمار Kinsta، لینکدین ۸۱۰ میلیون کاربر دارد که ۵۷ میلیون نفر از آنها شرکت های استخدام کننده هستند.

این به معنای رقابت زیاد است، اما یک برند شخصی قوی توجه استخدام‌کنندگان را جلب می‌کند. برندسازی شخصی می تواند به شما کمک کند تا از دیگران متمایز شوید و تاثیر ماندگاری داشته باشید.

۲) اعتماد و اعتبار ایجاد می کند

اگر یک برند شخصی متمایز دارید، مردم بیشتر به شما توجه می کنند و به کاری که انجام می دهید ایمان می آورند. علاوه بر این، زمانی که از طریق برندسازی خود به عنوان یک حرفه ای با تجربه قرار بگیرید، طبیعتاً به شما اعتماد بیشتری خواهند داشت.

وقتی به عنوان یک متخصص در حرفه خود شناخته می شوید، جلب اعتماد و اطمینان مشتریان و مصرف کنندگان بالقوه بسیار ساده تر می شود.

۳) فرصت های حرفه ای ایجاد می کند

یک برند شخصی قوی درها را به روی فرصت های شغلی جدید، جلسات بیشتر، فروش بالاتر و غیره باز می کند.

طبق مطالعه CareerBuilder، این کاملاً منطقی است زیرا ۷۰٪ از کارفرمایان از رسانه های اجتماعی مانند LinkedIn برای بررسی نامزدها استفاده می کنند. علاوه بر این، اگر یک برند شخصی قوی داشته باشید، احتمال بیشتری وجود دارد که کارفرمایان شما را پیدا کنند و با فرصت های شغلی به شما کمک کنند.

با این حال، یک برند شخصی می تواند شرکا، حامیان و رأی دهندگان(اگر شما یک سیاستمدار هستید) را نیز جذب کند . فرصت ها بسته به صنعتی که در آن هستید متفاوت است.

۴) به جذب مشتری و مشتری کمک می کند

خواه هنرمند، فریلنسر، کارآفرین یا صاحب کسب و کار کوچک باشید، برندسازی شخصی می تواند به شما در جذب مشتریان و مشتریان جدید کمک کند. تحقیقات طولی توسط هاروارد نشان داد که نزدیک به ۶۰ درصد از مصرف‌کنندگان به احتمال زیاد از شرکتی که قبلاً درباره آن شنیده‌اند خرید می‌کنند.

در صورت داشتن یک برند شخصی قدرتمند مشتریان بالقوه تمایل بیشتری به تشخیص نام شما و آنچه انجام می دهید دارند. به دلیل این تجربه مثبت، مشتریان احتمالاً در آینده به طور مداوم از محصول یا خدمات شما استفاده خواهند کرد.

۵) به شما کمک می کند به اهداف خود برسید

  • اگر هدف شما این است که در یک شرکت خاص شغلی پیدا کنید، پس روی ساختن یک برند شخصی تمرکز کنید که با ارزش‌های آن‌ها و آنچه در یک کارمند به دنبال آن هستند، همسو باشد.
  • اگر شما یک سیاستمدار هستید، هدف شما جلب حامیان و افرادی است که به شما رای می دهند.
  • اگر هدف شما جذب مشتریان بیشتر است، روی ساختن یک برند شخصی تمرکز کنید که با آنها و آنچه که در یک تجارت به دنبال آن هستند طنین انداز شود.

صرف نظر از هدف، استراتژی برند شخصی متناسب با نیازها و اهداف هر فرد تنظیم می شود.

ساختن یک استراتژی برندسازی شخصی به روش درست

پس از آشنایی با مزایای برندسازی شخصی، وقت آن است که مراحل مربوط به شروع کار را بدانید.

مرحله اول: اهداف اصلی خود را مشخص کنید

ابتدا باید تصمیم بگیرید که دقیقاً از یک برند شخصی چه می خواهید. امیدواری چه کاری رو به سرانجام برسانید؟ اهداف شما چیست؟ هنگامی که درک خوبی از آنچه می خواهید داشتید، می توانید ساخت یک برند شخصی را شروع کنید که به شما در رسیدن به آن اهداف کمک می کند.

مرحله ۲: تحقیقات اساسی انجام دهید

اکنون که می‌دانید چه می‌خواهید، وقت آن است که کمی تحقیق کنید. این مرحله مهم است زیرا به شما کمک می کند تا بفهمید چه چیزی در حال حاضر در بازار وجود دارد و برای برجسته شدن چه کاری باید انجام دهید.

مخاطبان هدف:

برندهای شخصی قوی در ارائه خواسته های یک مخاطب خاص برتری دارند. قبل از اینکه استراتژی خود را شروع کنید، مطمئن شوید که مخاطبان اصلی شما چه کسانی هستند. مخاطبان هدف انتخاب شده باید با اهداف اصلی که می خواهید از طریق این استراتژی برندسازی شخصی به دست آورید، همسو باشند.

به عنوان مثال، اگر شما یک نوازنده هستید، مخاطب اصلی شما شنوندگان و افرادی هستند که سبک موسیقی شما را دوست دارند. از سوی دیگر، اگر شما یک متخصص تغییرات آب و هوایی هستید، مخاطبان هدف شما می‌توانند افرادی باشند که می‌خواهند در مورد تغییرات آب و هوایی، کارفرمایان بالقوه یا سایر کارشناسان صنعتی که ممکن است بخواهید با آنها کار کنید، بیاموزند.

برای تعریف مخاطبان اصلی خود و فکر کردن در مورد نیازهای آنها، مدتی زمان بگذارید. این به شما کمک می کند تا با آنها ارتباط برقرار کنید.

رقبا

همانطور که برای هر استراتژی بازاریابی، شناسایی رقبای شما ضروری است تا بتوانید موقعیت بهتری در بازار داشته باشید.

در اینجا دو مرحله اصلی وجود دارد که باید دنبال کنید:
۱) با فهرست کردن همه افراد یا گروه‌هایی که با شما رقابت می‌کنند یا اهدافی مشابه شما دارند، رقبای شما را شناسایی کنید.
۲) مشخص کنید که آنها چه کاری انجام می دهند و چگونه: آیا بازیگران بزرگی در بازار شما وجود دارند؟ آنها چه چیزی برای ارائه دارند؟ نقاط قوت و ضعف آنها چیست؟

چیزهای زیادی وجود دارد که ممکن است از رقبای خود یاد بگیرید. تجزیه و تحلیل خود و رقابتتان به شما درک خوبی از کارهایی که برای برجسته شدن باید انجام دهید به شما می دهد.

شما به عنوان یک شخص:

تصویر برند شما هم به صورت آنلاین و هم آفلاین وجود دارد. توصیه می شود نتایج جستجوی نام خود را در گوگل بررسی کنید. اگر چیزی پیش نیاید، همیشه یک چیز منفی نیست. شما این پتانسیل را دارید که بر آنچه مردم هنگام جستجوی شهرت شما در اینترنت می بینند تأثیر بگذارید.
ایده خوب دیگر این است که از نزدیکان خود بپرسید که چگونه شما را درک می کنند و چه چیزی شما را از نظر آنها منحصر به فرد می کند.

در نهایت، خود را بر اساس دیدگاه خود تجزیه و تحلیل کنید. نقاط قوت و ضعف شما چیست؟ توانایی های شما چیست؟ چه جنبه هایی از شخصیت یا تخصص خود را می خواهید برجسته کنید؟ دوست دارید دیگران شما را چگونه درک کنند؟

مرحله سوم: استراتژی برندسازی شخصی منحصر به فرد خود را ایجاد کنید

در نتیجه کار خود تا کنون، شما آماده توسعه یک برنامه برندسازی شخصی هستید. این نقشه راه شما برای ایجاد و مدیریت برند شما خواهد بود.

حتی اگر یک برند شخصی با یک برند شرکتی/سازمانی متفاوت باشد، روند ساخت آن بسیار شبیه است. در اینجا عناصر اصلی است که باید در استراتژی گنجانده شود را آورده ایم:

  • جوهره برند: هدف، چشم انداز، ماموریت و ارزش های شما چیست؟
  • موقعیت یابی برند یا ارزش پیشنهادی: بیانیه جایگاه برند شما چیست؟ چه چیزی شما را از سایرین در رشته خود متمایز می کند؟ کدام خدمات را می توانید ارائه دهید که هیچ کس دیگری انجام نمی دهد؟
  • هویت برند: نام، داستان شخصی، شخصیت، هویت بصری، سبک ارتباطی
  • استراتژی ارتباط: مخاطبان، کانال های رسانه اصلی، پیام رسانی، استراتژی محتوا.

به یاد داشته باشید که در تمام کانال های خود با برند شخصی خود سازگار باشید و آنچه را که قول داده اید به مخاطبان خود ارائه دهید. با انجام این کار، اعتماد و احترام خوانندگان خود را به دست خواهید آورد.

بیانیه برندسازی شخصی چیست؟

در این نوع استراتژی، ایجاد یک بیانیه برندسازی شخصی نیز مفید است. این راهی است برای خلاصه کردن آنچه شما را متمایز می کند و آنچه را که می خواهید به انجام برسانید. باید قابل فهم، کوتاه و دقیق باشد. شما ممکن است آن را به عنوان بنای اصلی خود در نظر بگیرید.

ایجاد یک بیانیه برندینگ شخصی کار دشواری نیست. ابتدا چک لیستی از آنچه در آن تخصص دارید و آرزوی دستیابی به آن را دارید تهیه کنید. سپس، آن را به یک یا دو جمله محدود کنید که به بهترین نحو بیان می کند که چه کسی هستید و چه کاری می خواهید انجام دهید.

اظهارات برندسازی شخصی اغلب در بخش بیو پروفایل های رسانه های اجتماعی دیده می شود، اما در دنیای آفلاین نیز هنگام ارائه خود در مقابل مخاطبان مختلف مفید هستند.

نمونه های بیانیه برندینگ شخصی

من با افزایش بازدید آنلاین از طریق سئو و بازاریابی محتوا، به رشد کسب و کارها کمک می کنم.

من یک طراح و توسعه دهنده وب هستم که وب سایت های وردپرس سفارشی ایجاد می کنم.

من یک تصویرگر حرفه ای با علاقه به عکاسی و شعر هستم.

همانطور که از این مثال ها می بینید، اظهارات برندسازی شخصی لازم نیست پیچیده یا بیش از حد باشد. آنها باید توضیحی سرراست از اینکه شما چه کسی هستید و می خواهید با آن به چه چیزی برسید، باشند.

شما می توانید بیانیه برندسازی شخصی خود را با افزودن یک شعار تقویت کنید. تگ لاین عبارتی مختصر و به یاد ماندنی است که کارهایی که انجام می دهید و آنچه شما را متمایز می کند را خلاصه می کند.

به عنوان مثال، اگر بیانیه برندسازی شخصی شما این است:

من با افزایش بازدید آنلاین از طریق سئو و بازاریابی محتوا، به رشد کسب و کارها کمک می کنم.

پس شعار شما می‌تواند اینطور باشد:

کارشناس سئویی که نتیجه می گیرد.

این بیانیه و شعار برندسازی شخصی واضح، مختصر و به راحتی قابل یادآوری است. آنها به سرعت کارهایی که انجام می دهید و آنچه شما را منحصر به فرد می کند خلاصه می کنند.

نتیجه گیری

برندسازی شخصی برای هر کسی که می خواهد به اهداف خود برسد و حرفه خود را توسعه دهد ضروری است. اگر یک برند شخصی قوی ایجاد کنید، تأثیر بسیار خوبی خواهید گذاشت و اعتماد و احترام مردم را به

برندسازی شخصی: چرا مهم است
علی حیدری

علی حیدری

کارشناس ارشد مدیریت
مدیر استودیو هورافیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *