چرا برندسازی مهم است
Search

چرا برندسازی مهم است؟

برندسازی در بازاریابی چیست؟

چرا برندسازی مهم است؟ برای جواب به این سوال اول برندینگ را تعریف می‌کنیم. برندسازی فرآیند ایجاد یک درک قوی و مثبت از یک شرکت، محصولات یا خدمات آن در ذهن مشتری است . این درک با ترکیب عناصری مانند لوگو، طراحی گرافیک، بیانیه ماموریت و یک هویت بصری در تمام طول بازاریابی است. برندسازی موثر به شرکت ها کمک می کند تا خود را از رقبای خود متمایز کنند و یک پایگاه از مشتریان وفادار ایجاد کنند.

در یک نظر سنجی مشخص شد که ۸۷% مشتریان عقیده دارند که داشتن برند چه در خرید آنلاین و چه در خرید سنتی به آنها کمک می‌کند

این بدان معناست که مشتریان انتظار دارند که لحن صدای شما از طریق ایمیل، وب سایت، خدمات مشتری و هر نقطه تماس دیگری در کسب و کار شما یکسان باشد. اگر برند خود را تغییر می‌دهید، باید لوگو و استایل خود را در همه جا چه آنلاین و چه آفلاین تغییر دهید. مطمئن شوید که یک برند ثابت ایجاد می کنید تا مشتریان شما از حضور در همه کانال های فروش شما لذت ببرند.

برندسازی در فروشگاه می‌تواند بسیار متفاوت تر از برندسازی آنلاین باشد، چرا که در فروشگاه یا مغازه شما باید نگران موقعیت‌یابی محصولات و وسایلی باشید که می‌توانند به هر نحوی بر تجربه مشتری از برند شما تأثیر بگذارند. برندسازی در فروشگاه تجربه بیشتری نیاز دارد. زیرا مردم می‌توانند در اطراف قدم بزنند و سفارشاتشان را تحویل بگیرند، در حالی که مشتریان آنلاین صحفه‌ای دو بعدی را تجربه می‌کنند. البته، عناصر خاصی از برندسازی هم به صورت آنلاین و هم در فروشگاه سازگار هستند. مثل تصاویر و لوگوهای ثابت است.

چرا برندسازی مهم است؟

یک برند منحصربه‌فرد می‌تواند با ایجاد مزیت رقابتی نسبت به رقبایتان و کمک به جذب و حفظ مشتریان با هزینه‌ی بسیار کمتر، تأثیر زیادی بر سود شما داشته باشد. در تجارت الکترونیک، جایی که شرکت‌های جدید (و در نتیجه رقبای جدید) هر روز ظهور می‌کنند، یک برند تثبیت‌شده می‌تواند دارایی ارزشمندی در جذب مشتری و ایجاد سود باشد.

صرف نظر از اینکه زمان و تلاش خود را صرف ایجاد یک برند جذاب می کنید یا به هیچ عنوان به آن توجه نمی کنید، کسب و کار شما همچنان دارای یک برند است! هرچند که ممکن است برندی که فکر می‌کنید دارید با برندی که واقعا دارید متفاوت باشد.

با برندسازی دقیق و استفاده از داستان ها، روابط، پیام های بازاریابی و دارایی های بصری، شما این فرصت را دارید که انتظارات مشتریان خود را شکل دهید و پیوندی منحصر به فرد ایجاد کنید که فراتر از رابطه خرید و فروش است.

انتخاب نام تجاری خوب استراتژی است. در حالی که بازاریابی تاکتیک است. هنگامی که اهداف بالاتر را تعیین می کنید و وعده برند خود را به وضوح تعریف می کنید، می توانید شروع به ایجاد یک برنامه بازاریابی کنید که در جهت دستیابی به آن اهداف باشد.

اهمیت برندسازی در تجارت الکترونیک

برندسازی فرآیند پیچیده ای است که نیازمند برنامه ریزی دقیق و رویکرد حساب شده است. در حالت ایده‌آل، باید استراتژی برندسازی خود را قبل از راه‌اندازی فروشگاه آنلاین خود انجام دهید تا از دوباره کاری و بازگشت به عقب برای همسو کردن فروشگاه خود با انتظارات مشتری خودداری کنید. ارتباط با یک برند قوی آسان است و از ارزش هایی استفاده می کند که به خوبی به مخاطبان هدف می‌رسد. برای یک فروشگاه تجارت الکترونیک، یک نام تجاری قوی می‌تواند یک شبکه امن باشد که از تجارت شما در برابر رقابت در قیمت محافظت می کند.

تا الان سعی کردیم به چرا برندسازی مهم است پاسخ دهیم اما خب چطور می‌خواهید یک برند برای یک فروشگاه آنلاین بسازید؟ در اینجا مراحل کلیدی در برندسازی تجارت الکترونیک آورده شده است:

مشتریان خود را درک کنید.

برای برقراری ارتباط موثر، باید عناصری را که بر مشتریان هدف شما تأثیر می‌گذارند شناسایی کنید و بر روی استفاده از آنها تمرکز کنید. اونها چی دوست دارن؟ چه چیزی باعث انگیزه و جذب آنها می شود؟ آنها چه چیزی را در مورد برند شما دوست دارند؟

شخصیت برند خود را تعریف کنید

شخصیت برند شخصیت کسب و کار شما است که در آن تجربیات مشتری را ارائه خواهید کرد. این به شدت تحت تأثیر اطلاعاتی است که شما در مورد مشتریان هدف خود جمع آوری می کنید. چه لحن صدایی برای این مخاطب مناسب است؟ چه نوع زبانی بیشترین تأثیر را خواهد داشت؟ چه تصاویری توجه آنها را جلب خواهد کرد.

قول برند خود را شفاف کنید

وعده نهایی که به مشتریان خود می دهید چیست؟ چگونه محصولات/خدمات شما زندگی آنها را بهتر می کند؟ چگونه می خواهید به این وعده عمل کنید؟ ۶۶ درصد از مصرف کنندگان فکر می کنند شفافیت یکی از جذاب ترین ویژگی های یک برند است.

دارایی های بصری خود را کامل کنید

خریداران آنلاین این امکان را ندارند که محصولاتی را که می خرند لمس کنند و احساس کنند، بنابراین تجربه بصری بسیار مهم است. دارایی های بصری یک برند همه عناصری هستند که مخاطب می‌بیند، مانند طراحی وب سایت، فونت ها و تایپوگرافی، پالت رنگ، طرح های لوگو و تبلیغات و همچنین تجربه بسته بندی و آنباکسینگ که ایجاد می کنید. این یک ابزار قدرتمند برای برندسازی است و زمانی به اوج خود می رسد که تمام قسمت های متحرک مختلف هماهنگ باشند و هماهنگ کار کنند. تحقیقات نشان می دهد که داشتن یک رنگ امضا به یاد ماندنی، شانس شناسایی برند شما توسط مشتریان را تا ۸۰% افزایش می دهد.

تجربه مشتری را اصلاح کنید

هرچند که شما کنترل کمی روی اینکه مشتریانتان در نهایت چه احساسی نسبت به برندتان خواهند داشت دارید، باید تمام تلاشتان را بکنید تا مطمئن شوید که هر تعامل و نقطه تماسی که با مشتریانتان دارید، با وعده‌های برندتان هماهنگ است و از دستورالعمل‌های برندتان پیروی می‌کند.
۶۹٪ از مصرف کنندگان می گویند که مهمترین کاری که برندها می توانند برای بهبود تجربه خود انجام دهند “شناخت آنها” است. این شامل همه چیز می شود، از سیاست های بازگشت کالای شما گرفته تا ترتیبات حمل و نقل تا ارتباطات بازاریابی ایمیلی و موارد دیگر.

یادت باشه قدردان باشی

چیزی به سادگی تشکر از مشتریان وفادارتان می‌تواند به تقویت تصویر برند شما کمک کند. با اجرای برنامه های وفاداری یا تبلیغات ویژه، ارائه هدایای رایگان گاه به گاه یا افزایش تخفیف، قدردانی خود را نشان دهید. این یک راه مطمئن برای ایجاد روابط بلندمدت با مشتریان و انسانی کردن برند شما است.

امیدواریم که بهجواب سوال چرا برندسازی مهم است رسیده باشید. اگر نیاز به ساخت برند دارید حتما با ما تماس بگیرید. ما به شما کمک می کنیم تا برندی بسازید که تفاوت ایجاد می‌کنه!

منبع: oberlo

چرا برندسازی مهم است
علی حیدری

علی حیدری

کارشناس ارشد مدیریت
مدیر استودیو هورافیک

Search

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *