تفاوت میان برندینگ و طراحی گرافیک

طراحی گرافیک و برندینگ

برند یک کلمه کثیف است! . بله درست خواندید برند یک کلمه کثیف است و این به خاطر سوء استفاده و سوتفاهمی است که افراد داخل و خارج صنایع از آن استفاده می کنند. برخی تصور می کنند برند به معنی یک آرم جدید استبعضی دیگر فکر می کنند منظور از برند تبلیغات است و به عنوان شرکتی که کارش تولید برند است ما زمان زیادی را صرف توضیح معنی کلمه برند کرده ایم .

امروز داخل یک تفاوت اساسی شیرجه خواهیم زد: تفاوت میان طراحی گرافیک و برندینگ. شاید با خودتان بگویید که این موضوع خیلی اساسی است اما متعجب میشوید زمانی که بفهمید چند پروژه به خاطر عدم شفافیت در این موضوع عقب افتاده اند. درک این تمایز اولین قدم اساسی در ایجاد یک برند است که هم از نظر ظاهری زیباستاست و هم از لحاظ استراتژیک. اطلاعاتی را بیان می کند.

طراحی گرافیک استخوان بندی است

وقتی در مورد یک برند فکر می کنیم طبیعی است که اولین چیزی که به نظرمان می آید نشانه های بصری مثل نشان تجاری، سربرگ ها، کارت ویزیت هاو وب سایت هاست . در حقیقت اینها تنها استخوان هایی هستند که یک برند قدرتمند را می سازند.

طراحان حرفه ای محافظان هویت بصری شما هستند، آنها مطمئن می شوند که هر عنصر در طراحی گرافیک شما (رنگ ها، اشکال، تایپوگرافی، و آرم) بطوری استفاده شوند که با یکدیگر سازگار باشند. طراحی گرافیک اطمینان می دهد که همه چیز منسجم و در جای مناسب خود درست مانند یک اسکلت قرار بگیرند.

برندسازی بدن و روح است

اما مطمئناً هیچ تجارتی نمی تواند فقط با استخوان کاری از پیش ببرد. برای اینکه تشبیهمان درست در بیاید تصور کنید که برند پوست و گوشت بدن است. نه تنها عضلات و لباس بلکه اعتقادات، رفتارها و شخصیت فرد را نیز در بر می گیرد.تمام کارهایی که در یک تجارت انجام می شود از جواب دادن تلفن تا عکاسی از محصولات را شامل می شود. برندسازی هر عملی است که یک شرکت انجام می دهد و هنر برندسازی این حرکات را تا حد ممکن هماهنگ می کند.

طراحی گرافیک و برندینگ با یکدیگر رابطه جداناشدنی دارند. زیبایی شناسی بدون یک استراتژی محکم و یک استراتژی محکم بدون آنکه بتوان آن را بیان کرد بی معناست. در استدیو هورافیک ما دائماً باید این دو نیرو را متعادل کنیم. گاهی اوقات ، به معنای انتخاب بین یک چیز زیبا و یک چیز هنرمند است. در یک دنیای عالی شما می توانید از هر دو بهترین استفاده را ببریداما در پایان روز باید هر تصمیمی را برای افزودن معنی به برند گرفت.

زیبایی در مقابل عملکرد

بنابراین چگونه می توان این مباحث را هدایت کرد؟ سختی این موضوع زمانی جلوه می کند که حدود ۸۰% از کارآفرینان تصور می کنند که طراحی گرافیک و برندسازی موارد مشابهی هستند. همیشه باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که برندها فراتر از هویت بصری می روند و این موضوع کل تجربه ای که یک مشتری می تواند کسب کند را در بر می گیرد.

منبع : emotivebrand

علی حیدری

علی حیدری

کارشناس ارشد مدیریت
مدیر استودیو هورافیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *