چگونه ماهیت برند خود را تعریف کنیم
Search

چگونه ماهیت برند خود را تعریف کنیم

در این مقاله قصد دارم تا شما را با ماهیت برند آشنا کنم. تعریف ماهیت برند یکی از مهمترین قدم هایی است که شما به عنوان صاحب کسب و کار باید آن را اجرا کنید. ماهیت برند، هسته مرکزی برند شما را به مخاطبانتان نشان می‌دهد. همچنین باعث می‌شود تا شما از رقبایتان متفاوت تر به چشم بیایید. در ادامه به شما نشان می دهم که چگونه ماهیت برندتان را بشناسید و تعریف کنید.

۱- به درون خود نگاه کنید

در قدم اول بهتر است یک کاغذ و خودکار بردارید و جواب این سوالات را بنویسید. چرا در وحله اول این برند را ساختید. چه چیزهایی شما را به ادامه دادن تشویق می کند؟ سعی در حل چه مشکلاتی دارید. به چه اصولی پایبند هستید. خط قرمزهای برند شما چیست؟

سپس مشتری ایده التان را مشخص کنید. دوست دارید چه افرادی مشتری شما باشند. نیازها، ارزش‌ها و آرزوهای آن ها چیست. در ادامه بنویسید چه چیزهایی شما را از سایر رقبا متمایز می کند و شما را خاص تر نشان می‌دهد. چرا مشتری نمی‌تواند برای شما جایگزین انتخاب کند؟

۲- تحقیق کنید

حالا به برندی که دارید نگاه کنید و ببینید که آیا راه را درست رفته‌اید یا خیر. به لوگو، وب سایت و راه های بازاریابیتان نگاه کنید. ببینید که پیامی که میخواستید ارسال کنید را می‌فرستند یا نه. از مشتریانتان بخواهید نظرشان را در مورد برندتان بدهند. رقبا را مورد مطالعه قرار بدید و نقاط ضعف و قوت آنها را پیدا کنید.

برندتان را بررسی کنید و ببینید تا الان چه دست آوردها و اتفاقاتی بوده که با ماهیت برند شما مطابقت داشته. آن ها مشخص کنید و سعی کنید تکرارشان کنید.

۳- بشکافید و بدوزید

از طریق طوفان فکری و نقشه ذهنی تمام کلمات و عبارت‌هایی که ماهیت برند شما را درست تعریف می‌کند را یادداشت کنید. به رشته هایی که در بخش ۱ و ۲ یکسان بود توجه کنید. ببینید کدام یک از این نخ ها اهمیت بیشتری دارند و ماهیت برند شما را به درستی تعریف میکنند.

این نخ ها را بگیرید و با استفاده از آن‌ها یک بیانیه بدوزید!. بیانیه شما باید که جمله کوتاه باشد که به راحتی در ذهن می‌ماند و نشان دهنده هویت برند شما است.

۴- تست کنید و اصلاح نمایید

بیانیه‌ای که ماهیت برند شما را تعریف می‌کند را به افرادی که فکر می‌کنید نشان دهید و بازخورد آنها را ببنید. ببینید که آیا این بیانیه واقعه نمایش دهنده ماهیت برند شما است یا خیر. اگر مشکلی در بیانیه پیدا کردید حتما آن را اصلاح کنید تا مطمئن شوید یک بیانیه واضح و تأثیر گذار دارید.

نکات اضافی

یک سری نکات با توجه به تجربیاتی که داشته ام را با شما درمیان میگذارم تا بهتر بتوانید ماهیت برندتان را تعریف کنید.اول اینکه سعی نکنید از کسی تقلید کنید در برندسازی اولویت با خاص بودن است. دوم اینکه تمرکز را بر روی انتقال حس بگذارید تا با مخاطبانتان بهتر ارتباط برقرار کنید و در آخر توجه داشته باشید که سخت نگیرید و همه چیز را در ساده ترین وضعیت نگه دارید.

امیدوارم که این مقاله به شما کمک کرده باشد تا تعریف ماهیت برند را به درستی فهمیده باشید. تیم استودیو هورافیک در خدمت شما است تا اگر نیاز به طراحی برند، طراحی لوگو، طراحی سایت و… داشتید آن را به حرفه‌ای‌ترین حالت ممکن برای شما انجام دهد.

خواندن این مطلب هم در اینستاگرام خالی از لطف نیست نوشتن بیانیه برند مثل آب خوردن.

موفق باشید و سربلند.

چگونه ماهیت برند خود را تعریف کنیم
Picture of علی حیدری

علی حیدری

کارشناس ارشد مدیریت
مدیر استودیو هورافیک

Search

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *