صدای برند چیست؟

صدای برند راهی است که شما با مشتریانتان صحبت می کنید و این صدا از طریق سبک ارتباطی برند شما تعریف می شود. صدای برند شما به سمت مخاطبان هدفتان هدایت می شود و تا زمانی که به ارزشهای برند و شخصیت شما پایبند باشد، می تواند هر سبکی داشته باشد، از سبک های شاد گرفته تا سبکهای روشنفکرانه و جدی.

همانطوری که شما با دوستان، خانواده ، شرکا و همکارانتان با سبک های مختلف صحبت می کنید باید راه ویژه ای هم برای صحبت با مشتریانتان بیابید.

مشتریان علاقه دارند تا از برندهایی استفاده کنند که با آن ارتباط عاطفی دارند. به طور کلی چیزی که می گویید اهمیت کمی دارد اهمیت موضوع طرز بیان شما است.

در ادامه راهایی برای ایجاد این لحن را به شما نشان می دهیم اما خودتان را محدود به این راه ها نکنید.

چگونه می توان صدای برند را توسعه داد؟

اولین قدم برای توسعه صدای برند شما این است که از طریق ایجاد چشم انداز و برجسته کردن ارزش ها و جنبه های کاریتان که شما را از رقبایتان متمایز می کند ، هسته اصلی برندتان را شکل دهید. با انتخاب سه تعریف جداگانه برای تجارت خودتان کار را شروع کنید. این تعاریف باید واضح باشند و بتوانند احساسات را در مخاطبانتان برانگیزد. به کلماتی مانند پر شور، قابل اعتماد،آرام و… فکر کنید و از میان کلمات جملاتتان را بیابید. این موضوع را در نظر بگیرید که دوست دارید چه چیزهایی از کار شما بیشتر به چشم بیاید. این جملات باعث ایجاد لحن دلخواه شما می شود.

بعد از این مرحله مخاطبانتان را بشناسید. از چه پایگاهی برای یافتن مشتریان فعلی و آینده استفاده می کنید؟ آنها از نام تجاری شما چه چیزی میخواهند؟ از شبکه های اجتماعی برای رسیدن به پاسخ این سوالات استفاده کنید. اگر می توانید به افراد جامعه هدف خود مراجعه کنید و از آنها بپرسید که چه چیزی آنها را بیشتر در مورد برند شما تحریک می کند؟ این ها اطلاعات ارزشمندی است که می توانید برای ساخت صدای برند خودتان استفاده کنید.

سرانجام ، یک راهنمای سبک یا یک ابزار مرجع ایجاد کنید که به حفظ صدای برند شما کمک کند.

نمونه های استثنایی صدای برند

پیدا کردن قهرمانان در هنگام صحبت از نام تجاری مهم است ،ما در اینجا انتخاب هایی برای شرکت هایی که نمونه های صوتی عالی را ساختند را می آوریم:

مارک تجاری Glossier مستقر در نیویورک خود را به عنوان “اکوسیستم زیبایی مردم” توصیف می کند. صدای برند آنها مراقبت از زیبایی و زیبایی را برای زنان مدرن از طریق توانمندسازی و مراقبت از خود بیان می کند.

پستهای شبکه اجتماعی آنها مخاطبان هدفشان را نشانه گرفته. آنها از تصاویر زنانه، درخشان، ساده و جسورانه استفاده می کنند.

Glossier برند

اپل همیشه شرکتی بوده که خود را به راحتی از سایر رقبا جدا می کرده . افراد با داشتن محصولات این شرکت احساس های مختلفی دارند. خیلی ها از محصولاتش استقبال می کنند و بعضی دیگر محصولاتش را لوس می پندارند! در هر حال اپل به خوبی توانسته احساس عاطفی خوبی را در مخاطبانش ایجاد کند.

تاکید اپل بر امنیت

همیشه لازم نیست در مورد شغل خود صحبت کنید . شرکت Red Hot Frank با ایجاد تصاویر با مزه مخاطبانش را به سمت خود جلب می کند.

صبح شنبه همیشه سخته

حالا صدای برند خودتان را بسازید

ایجاد یک برند موفق به طور مستقیم با ایجاد یک لحن مناسب ارتباط دارد و باعث می شود مشتری با برند ارتباط عاطفی برقرار کند. صدای برند شما باید شخصی و صادقانه باشد . این موضوع را در نظر بگیرید که علاوه بر داشتن ثبات باید انعطاف پذیر هم باشید و لحن صدای برندتان را با نیاز های مشتری تغییر بدهید.

اگر به کمک نیاز دارید تا صدای برندتان را بسازید حتما با ما تماس بگیرید

منبع: ۹۹دیزاین

علی حیدری

علی حیدری

کارشناس ارشد مدیریت
مدیر استودیو هورافیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *