۴ نکته برای ساخت برند شخصی که باید بدانید

برای کار آفرینان، به ویژه کار آفرینان جوان هیج کلمه ای مانند “برند شخصی” اهمیت ندارد. شما در حال راه اندازی یک شرکت هستید ، بودجه زیادی برای تبلیغات مرسوم و بازاریابی ندارید و فقط از شبکه های اجتماعی به عنوان اهرم استفاده می کنید تا محصولات و خدماتتان را به جهان نشان دهید.

اما نکته مهم در مورد شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام ، فیس بوک، لینکدین ، توییتر و سایر شبکه ها این است که به نکته اصلی توجه نمی شود. چیزی که من در مورد برند شخصی یاد گرفته ام ان است که که ” برند شخصی” چیزی فراتر از فروش و حتی فراتر از شخص است.

بیایید با هم بررسی کنیم برای ساخت یک برند شخصی چه کارهایی را باید انجام دهیم و چه کارهایی را خیر:

خط خودتان را پیدا کنید

جنت دالتون متخصص برندسازی می گوید، مهم این است که چه چیزی در مورد شما خاص و بی نظیر است. مطمئن شوید که ویژگی شما در دنیا دیجیتال تکراری نباشدو مطمئن شوید که این ویژگی برای مخاطبانتان ارزشمند است. او می گوید :

وقتی شما در حال ساختن یک برند شخصی هستید، میباید سر و صداهارو کم کنید نه این که به آن اضافه کنید.

به عنوان مثال زمانی که فیونا مککوآلی در صنعت توسعه جهانی شروع به کار کرد، متوجه شد که بیشتر هم سن و سالانش در حال ارسال داستانها موفقیت پر زرق و برق هستند. در عوض او با صراحت تمام در مورد چالش های حوزه خودش ، باید ها و نبایدها نوشت و نوشته هایش مورد استقبال قرار گرفتند. شما نمی توانید از کارهایی بگویید که تجربه ای در آنها نداشتید، در عوض اگر تجربیات خودتان را با لحن خودتان به گوش مخاطبان برسانید آنها مشتاق تر می شوند.

از داستانتان به عنوان یک اهرم استفاده کنید

در ابتدا برند شخصی شما می تواند برند شرکت شما باشد. هنگامی که الیزابت بینتلیف سرپرستی مدیرعامل در Junior Achievement آفریقا را به دست گرفت ، سازمان وی عملاً نامرئی بود. اما زمانی که مردم داستان او را در فیسبوک شنیدند همه چیز تغییر کرد. یک زن تحصیل کرده در دانشگاه ییل آمریکا از کامرون که تصمیم گرفته آفریقا را روی نقشه قرار دهد . او می گوید:

من آموختم که اشتیاق، کالایی بسیار جذاب برای فروش است.

حالا پس از گذشت سه سال او دارد توجه رسانه های اجتماعی را به خود جلب می کند. اما می توان گفت کسی مثل او پیدا نشده که بتواند عشقش به آفریقا را در داستانش بگنجاند.

ثروت را به اشتراک بگذارید

مککوآلی می گوید زمانی که شرکت توسعه جهانی ام را اداره می کردم ، تلاش می کردم تا برند شخصی کارکنان کلیدی ام را بسازم و از توجه ای که بر روی من بود را با آنه سهیم شوم کخ به نظرم کار هوشمندانه ای است.

تصور نکنید که با این کار باعث می شوید که کارمندانتان پس از مدتی از پیش شما بروند و کار خود را راه بیاندازند. برعکس کارمندان برای فرصت بوجود آمده از شما تشکر خواهند کرد و احساس وفاداری بیشتری نسبت به شرکت خواهند داشت.

بعضی اوقات مؤثرترین برندهای شخصی زمانی اتفاق می افتند که به پول فکر نمی کنید.

مولی تشانگ بررسی هاییانجام داد تا ببیند چرا یک کارمند از کارشان جدا می شوند. او می گفت که بسیاری از کارمندان ابزار مناسب ( به خصوص جملات) برای رویارویی با شرایط سخت را ندارند . بنابریان شروع به ساختن ویدیو های ۹۰ ثانیه ای کرد، بعد از گذشت تقریبا ۶ ماه چیزی نزدیک به ۷۰۰،۰۰۰ نفر ویدیو ها را دیده بودنداو می گوید :

وقتی شما خدمات ارائه می دهید، فرصت ایجاد می کنید.

منبع : INc

علی حیدری

علی حیدری

کارشناس ارشد مدیریت
مدیر استودیو هورافیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *