Search

هزینه راه اندازی کافی شاپ

امروز قصد داریم تا به راه اندازی کافی شاپ به چشم یک کار استارت آپی نگاه کنیم . فرض کنید شما می خواهید یک کافی شاپ راه بیاندازید یک ایده جذاب هم در سر دارید و کافه زدن هم جز شغل های مورد علاقه تان است . این که آیا از قبل پولی را کنید، در آماده کرده اید یا می خواهید سرمایه را از جایی جذب کنید ، نیاز دارید تا هزینه ها را به درستی برآورد کنید.

مطمئنا هر کسب و کاری در هر صنعتی نیازهای متفاوتی دارد ، اما این قدم ها می تواند به شما برای یافتن هزینه ها کمک کند.

ساختار هزینه

راه اندازی یک شرکت نرم افزاری با راه اندازی یک کافی شاپ تفاوت دارد . به عنوان مثال در پایین شش بخش اصلی هزینه شرکت های جدید آمده:

  • هزینه فروش
  • هزینه های تخصصی
  • هزینه های فناوری
  • هزینه های اداری
  • هزینه فروش و بازاریابی
  • دستمزد و مزایا

به این فکر کنید که چگونه این دسته از هزینه ها در تجارت کافی شاپتان وزن خواهند شد. احتمالاً کافی شاپ به جای سرمایه گذاری در جدیدترین و بزرگترین فناوری ، نیاز دارد تا سرمایه بیشتری را برای داشتن چندین شیفت کارمند درگیر اختصاص دهد ، این بدان معناست که دستمزدها هزینه بیشتری برای کافی شاپ شما خواهند داشت.

تحقیقات روی صنعت

برای پیش بینی هزینه های راه اندازی کافی شاپ خود به برند های اصی صنعت نگاه کنید. اگر یک کافی شاپ بوتیک را افتتاح می کنید ، صورت‌های مالی یک شرکت مشابه را که با آن تجارت می شود را مشاهده کنید. بدیهی است که میزان درآمدهای شما کمی متفاوت به نظر می رسد ، اما بفهمید که زنجیره قهوه چه مقدار از هزینه های فروش و هزینه های اداری را به عنوان درصدی از درآمد خرج می کند. به خاطر داشته باشید که شرکت های بزرگ و زنجیره ای از آنجایی که قدرت خرید بیشتری دارند و مقیاس بیشتری نسبت به استارتاپ دارند ، کارایی بیشتری دارند ، اما هنوز هم می توانید از این درصد ها به عنوان اهداف استفاده کنید.

شبکه

انجمن های صنفی یک منبع اطاعاتی ارزشمند هستند که هم به شرکت های کوچک و تازه تأسیس کمک می‌کنند و هم به شرکت های بزرگتر.شما با عضویت در این انجمن ها می توانید شانس خودتان را برای یافتن افراد خبره بیشتر کنید و در صورت تمایل می توانید همکاری هایی را ایجاد نمایید. یکی دیگر از راه های ساخت شبکه استفاده از مجلات و روزنامه های صنعت غذا و قهوه است . شما می توانید با افرادی از این مجلات انتخاب کنید و یا آنها تماس بگیرید و ایده هایتان را با آنها در میان بگذارید . به ویژه می توانید از این راهها برای استخدام افراد مناسب استفاده کنید.

انجام پروژه بصورت محافظه کارانه

موفقیت شرکت های بزرگ مانند گوگل ، اپل و یا مک دونالد یک شبه به وجود نیامده اند . هنگام محاسبه هزینه راه اندازی کافی شاپ به این موضوع توجه کنید که احتمالا به چندین ماه بودجه برای تأمین هزینه های خود نیاز داریدو بعد از شروع کار چندین ماه طول خواهد کشید تا اوضاع آنطو.ر می خواهید شود. هنگام تامین مالی کافی شاپ سعی کنید یک مبلغ قابل توجهی را برای شروع عملیات در نظر بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که پول کافی برای راه اندازی یک دفتر ، سفارش گرفتن ، استخدام کارمندان در صورت لزوم و سایر هزینه های مرتبط با آن خواهید داشت.

هزینه های یک بار و هزینه های مکرر

کدام مشخص کنید که با کدام هزینه ها بطور منظم سر و کار دارید و با هزینه ها تا سال آینده کاری ندارید . بطور مثال حقوق و اجاره هزینه هایی هستند که مرتب به آنها بر میخورید و هزینه دکوراسیون هزینه ای است که مدتها برای شما اهمیتی نخواهد داشت.

مالیات و عوارض

مالیات ها، عوارض، قبوض و… را در نظر بگیرید . اینها هزینه هایی هستند که شما می توانید به راحتی پیشبینی کنید .

منبع: thebalancesmb

همچنین اگر سوالی داشتید می توانید با ما تماس بگیرید

علی حیدری

علی حیدری

کارشناس ارشد مدیریت
مدیر استودیو هورافیک

Search

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *